קישקשתא: קיש דלעת וטופו

קיש דלעת וטופו טבעוני

שילוב של דלעת עם טופו רך, עשבי תיבול, ועגבניות מיובשות, על בסיס בצק פריך מקמח כוסמין וטופו.

שבוע שעבר קיבלתי משלוח של טופו רך, כך שחיפשתי איך לנצל את הכמות היפה שקניתי, ולהכין קיש בפעם הראשונה עם דלעת, שבמקרה קיבלתי מאמא שלי בסופ"ש האחרון. חיפשתי מתכון שווה במיוחד, כך שבסוף נכנסתי לבלוג של נטלי הולדינג ומצאתי שם את מבוקשי, זו הזדמנות טובה להמליץ על הבלוג של נטלי בחום, אני נעזרת בו המון.

קיש דלעת וטופו טבעוני

מה צריך? {לתבנית 26 ס"מ מתפרקת, גובה 3 ס"מ}

לקלתית:

  1. 1 וחצי כוסות קמח כוסמין מלא
  2. 1/2 כפית מלח אטלנטי
  3. 1/2 כפית פלפל גרוס
  4. מעט אורגנו, מעט בזיליקום {יבשים}
  5. 100 מ"ל שמן זית
  6. 80 גרם טופו רך מפורר

אופציה נוספת להכנת הקלתית של גלי:

  •  ¼ כוס שמן זית
  •  ¼ כוס מים רותחים
  •  ½ כפית מלח
  •  ¼ 1 כוסות קמח שיפון מלא
  • 1 כפית מחוקה אבקת אפיה

למלית:

  1. 1/2 קילו דלעת, שטופה, חתוכה לקוביות, מאודה
  2. 1/2 בצל קצוץ
  3. 80 גרם טופו רך מפורר
  4. 8 עגבניות מיובשות קצוצות
  5. 1/2 כוס פולפה שקדים/שקדים קלופים, טחונים
  6. 1 כפית כורכום
  7. 1/2 כפית מלח אטלנטי
  8. 1/2 כפית פלפל גרוס
  9. מעט אגוז מוסקט טרי
  10. עלי רוזמרין טרי מענף אחד

איך מכינים?

  • מחממים תנור לחום של 180 מעלות, מכינים את תבנית הפאי.
  • מערבבים את כל חומרי הקלתית, עד שנוצר כדור גמיש אבל לא נוזלי. מניחים במקרר מכוסה בזמן שמכינים את המלית.
  • המלית: מערבבים את כל חומרי המלית בקערה גדולה, מועכים את התערובת, טועמים ומתקנים תיבול אם יש צורך.
  • מוציאים את הבצק מהמקרר, משטחים על תבנית פאי, מכניסים לתנור לחמש דקות של אפייה קצרה.
  • מוציאים את התבנית, ממלאים אותה במלית הדלעת והטופו שהכנו, משטחים ובוזקים מעל כמה עלי רוזמרין טרי.
  • מכניסים לתנור ל-30 דקות, ומגישים לאחר צינון של 10 דקות והפרדת הקיש מהתבנית.

בתאבון!

קיש דלעת וטופו טבעוני

לעוד מתכונים בבלוג:

פריטטה טבעונית עם גבינות וקישואים
קיש תרד אישי טבעוני
פאי תרד ופטה שקדים טבעוני

20 מחשבות על “קישקשתא: קיש דלעת וטופו

    • היי לי
      מעולם לא ניסיתי להמיר את הקמח, כך שאין לי מושג איך הקיש יהיה עם הקמחים שציינת, אפשר כמובן לנסות בכמות קטנה ולראות אם זה עובד.
      בהצלחה!

      הדס ❤

  1. הי, מה זה פולפה שקדים? (קמח שקדים טוב?), ואין לי משקל, יש לי דלעת שלמה וענקית, את יודעת כמה כוסות דלעת אני צריכה בשביל זה?

    • היי טל,
      פולפה שקדים זה השארית שנותרת מהכנת חלב שקדים ביתי, את יכולה להשתמש בשקדים טחונים קלופים {זה מצוין במתכון} או בקמח שקדים, זה אותו הדבר.
      לגבי המרת משקל הדלעת לכוסות – האמת שאין לי מושג, אני פשוט קניתי אצל הירקן חצי קילו דלעת פלוס עוד קצת כדי שזה יהיה חצי קילו אחרי הבישול, זה פחות או יותר מה שאני זוכרת שעשיתי 🙂

      בהצלחה!
      הדס ❤

    • היי שירה
      לצערי מעולם לא ניסיתי להקפיא את הפשטידה. את יכולה לנסות להקפיא פרוסה אחת ולראות מה קורה אחרי ההפשרה.
      אשמח לעידכון ממך האם צלח 🙂

      יום נעים,
      הדס ❤

  2. היי הדס,
    זה נראה נהדר, אבל אני תוהה,
    האם אפשר להימנע מהעגבניות, או שיש איזה שהוא תחליף אחר?

    תודה מראש! 🙂

  3. פינגבק: ~ שקשוקה טבעונית ~ | Pink Lady

  4. פינגבק: ~ קיש תרד וגבינת קשיו טבעוני ~ | Pink Lady

  5. פינגבק: ~ קיש מנגולד, עירית וגבינת קשיו ~ | Pink Lady

  6. פינגבק: ~ קיש פלפלים וגבינת קשיו ~ | Pink Lady

  7. פינגבק: ~ קיש מנגולד, עירית וגבינת קשיו ~ | Vegan Lady

  8. פינגבק: ~ עוגיות דלעת, שוקולד ושיבולת שועל ~ | Vegan Lady

  9. פינגבק: ~ מיני פאי תפוחים וקרמל ~ | Vegan Lady

  10. פינגבק: ~ רוז רולס: בורקס תרד ~ | Vegan Lady

כתיבת תגובה