~ טפיוקה קוקוס עם מנגו ~

טפיוקה קוקוס עם מנגו

אני יודעת שחצי מכם כבר מראש לא יכנס לפוסט הזה כי הוא לא אוהב משהו שקשור בטפיוקה, וזה בסדר, אני אסתדר עם החצי השני שאוהב את הקינוח המוזר הזה – במיוחד עם קרם קוקוס ומנגו. כי אין שילוב מנצח משני הפירות הללו.

מה צריך? {ל-3 מנות}טפיוקה קוקוס עם מנגו

  1. 1 כוס טפיוקה
  2. 6 כוסות מים {בטמפרטורת החדר}
  3. 1/2 פחית קרם קוקוס {מזרח ומערב}
  4. מנגו בשל

איך עושים?

  • את הטפיוקה מכינים לפי הוראות היצרן, מה שאומר שעל כל כוס אחת של טפיוקה שמים 6 כוסות מים. מבשלים עד 20 דקות תוך כדי עירבוב תמידי {חשוב על מנת שהטפיוקה לא תדבק לתחתית}, מכבים את האש ומכסים לבישול-אידוי ל-20 דקות נוספות {ממש כמו עם אורז}.
  • הגרגירים של הטפיוקה צריכים להיות שקופים בשלב זה, אם הם עדיים עם "גרעין" לבן, יש להוסיף מעט מים ולהרתיח את הסיר שוב {תוך כדי עירבוב}, אז לכבות את האש ולכסות ל-20 דקות נוספות.
  • באופן אישי הייתי צריכה לבשל פעמיים, כי גרעיני הטפיוקה היו לבנים בחלקם. אל תתפשרו על פחות משקוף!
  • מוציאים את הטפיוקה לכלי עם מסננת עליו, מחכים שהנוזל הדביק יפרד מהגרגירים – פשוט מערבבים בעדינות עם כף את העיסה, תראו שלאט לאט הנוזל הדביק יפרד וירד מהמסננת לקערה.
  • כן, זה לוקח המון זמן וזה קצת מסובך, אבל שווה את המאמץ {עדיין לא סיימנו…}
  • מעבירים את המסננת מתחת לזרם מהברז עם מים קרים, שוב בעדינות מערבבים את הגרגירים עם הכף, עד שהם שקופים או צלולים לחלוטין. מעבירים אותם לקערה נקייה.
  • מוסיפים לטפיוקה הנקייה והשטופה שלנו את קרם הקוקוס, מערבבים עד לאיחוד {כשאין גושים, זה מוכן}.
  • מחלקים לכוסות הגשה {כוסות וויסקי במקרה שלי} הכמות הספיקה בדיוק ל-3 מנות, דיי התאכזבתי כי חשבתי שזה יניב כמות גדולה יותר.
  • מקררים לילה במקרר, מוציאים שרוצים לאכול, שמים קוביות מנגו מעל ומגישים.

טפיוקה קוקוס עם מנגו

בתאבון!

לעוד מתכונים מתוקים:

כדורי שוקולד
סיגרים מתוקים
מלבי קרמל, אוכמניות ושבבי שקדים
15 מחשבות על “~ טפיוקה קוקוס עם מנגו ~

  1. פינגבק: ~ ספיישל חנוכה: סופגניות הולנדיות "אוליבולן" ~ | Vegan Lady

    • היי אורנה,
      אין צורך בתוספת סוכר, לפחות מבחינתי – הקינוח יצא מתוק בזכות הפרי. אם את מעדיפה את זה יותר מתוק, מוזמנת להוסיף אגבה או מייפל עם קרם הקוקוס לטפיוקה המוכנה.
      בהצלחה!

      הדס

      • האם מכניסים אתה טפיוקה למים רותחים או מרתיחים ביחד? והאם מבשלים אחר כך על אש גדולה? אני שואלת כי כשבישלתי אתה טפיוקה חלק מהכדורים התפוררו.

        • היי שרה,
          עקרונית הבישול נעשה לפי ההוראות יצרן שעל האריזה, אני משערת שיש סוגים של טפיוקה {בוודאות יש שני גדלים שונים שאני מכירה} וייתכן שזמן ההכנה שונה זה מזה.
          לצערי אין לי שקית טפיוקה כדי לכתוב את ההוראות, אבל גם אצלי בבישול חלק מהפנינים פשוט "התמוססו" למים. זה בסדר גמור.

          בהצלחה וחג שמח!

          הדס
          🙂

    • לא שידוע לי 🙂 ניסיתי לטעום אותו – ובואי נגיד שלדעתי לא אמורים לאכול את הדבר הזה, אבל יש מצב שזה שמיש לדברים אחרים. אשמח לדעת אם מצאת לו שימוש כלשהוא.
      {שמעתי רק על שימוש לאפקטים לסרטי אימה… עם קצת צבע מאכל אדום זה אחלה סליים :P}
      הדס

  2. אין לי מושג איזה טעם יש לטפיוקה, אבל קניתי ואני רוצה לנסות, הבעיה שהמנגואים במקרר חוסלו ללא ידיעתי, יש לזה סיכוי עם בננות?

    • היי אווה!
      מתי היא נדבקת לך? לי היא נדבקה תוך כדי בישול, לכן מומלץ לערבב תוך כדי באופן תדיר. אם היא נדבקת לך אחרי הבישול, פשוט לשטוף אותה המון תחת זרם מים קרים, ולערבב בעדינות עם כף.
      מקווה שעזרתי 🙂
      בהצלחה!

    • שלילי לואיז, קרם קוקוס זה שמנת קוקוס, מגיע בדר"כ בפחיות או בקופסאות קרטון {כמו חלב עמיד}. שמן קוקוס משמש יותר לאפייה {מחליף חמאה סדר"כ} ומן הסתם לא מתאים למתכון זה, מכיוון שהוא שומני להחריד…
      פשט חפשי בגוגול קרם קוקוס וזה יתן לך תוצאות רלוונטיות.
      בהצלחה! 🙂

להשאיר תגובה

