עוגת בראוניז אישית טבעונית (ללא אפייה)

עוגת בראוניז אישית טבעונית (ללא אפייה)

ניתקלתי במתכון הזה באחד מהפורומים בקהילת popsugar, החלטתי להכין אותו בשינוי משמעותי: בתבנית עגולה קוטר 11 ס"מ, אותה רכשתי בשוק הכרמל יחד עם כמה צעצועים נוספים לאפייה, כך שהחלטתי לנסות אותו בגרסאת "עוגה אישית ליום הולדת" או סתם ככה לשמח אהובים. העוגה גם כשרה לפסח, ללא אפייה {משמע היא רו פוד} ויש לה פוטנציאל להיות ללא גלוטן, אם תקפידו על הטיפים שנתתי בסוף המתכון. אז אתם כבר יכולים לשמור אותה במועדפים שלכם עד אפריל 2014 🙂 לא ידעתי איך יצא לי או למה אני צפויה לאכול בסוף, אבל כל מילה נוספת מיותרת: עוגת בראוניז אישית טבעונית ללא אפייה, ללא גלוטן וללא שוקולד!

עוגת בראוניז אישית טבעונית (ללא אפייה). צילום: הדס

מה צריך? {לתבנית עגולה בקוטר 11 ס"מ, זמן הכנה: שעה}

לשכבת הבסיס:

  1. 1/2 כוס תמרים, זן מג'הול, ללא גלעין
  2. 1/4 כוס שקדים טבעיים
  3. 1/8 כוס אגוזי מלך טבעיים
  4. 1/8 כוס אבקת קקאו

למוס { שכבה עליונה}:

  1. 1 בננה, בשלה מאוד
  2. 2 כפות שמן קוקוס/חמאת בוטנים/שקדים/אגוזי לוז
  3. עוד 1/8 כוס אבקת קקאו
  4. 2 כפות סירופ מייפל טבעי

איך מכינים?

  • המתכון המקורי ממליץ על מעבד מזון, אבל בגלל שאין לי, הכנתי את המתכון עם בלנדר רגיל.
  • לבסיס: משרים את התמרים עם האגוזים בקערה עם מים רותחים לחצי שעה. מסננים ושוטפים אותם, מקלפים את קליפות השקדים וקליפות התמרים. מכניסים אותם לבלנדר עם הקקאו. מבלנדרים בפולסים קצרים, תוך כדי הפסקות להורדת העיסה מדפנות הבלנדר, צריך קצת סבלנות אבל בכמה פולסים כאלו תהיה לכם עיסה ריחנית בטעם שוקולד עם שברי אגוזים ושקדים. ברגע שמתקבלת העיסה והאגוזים נטמעו בה, מעבירים אותה לתבנית ומשטחים לשיכבה אחידה עד כמה שניתן.
  • למוס: מעבירים את חומרי המוס לבלנדר {אין צורך לשטוף אותו!}, מבלנדרים בפולסים קצרים עם הפסקות עד שהעיסה הופכת נוזלית. אם יש צורך מורידים עם מרית את הגושים שנצמדים לדפנות. תוך כמה דקות תקבלו נוזל שוקולדי ריחני.
  • שופכים את בלילת המוס מעל שיכבת הבסיס בתבנית, מכניסים להקפאה לשעתיים לפחות או ללילה. מוציאים את העוגה רבע שעה לפני ההגשה, וחותכים למנות לפי הצורך. אם נשאר משהו – ניתן להחזיר להקפאה ולהוציא שוב כשרעבים.
  • טיפים! *מי שרוצה להקל על הבלנדר שלו ניתן להשתמש בשבבי שקדים ובאגוזים קצוצים, במקרה כזה אין צורך להשרות אותם עם התמרים. *לגבי שמן הקוקוס במוס: אני ממליצה להכין את העוגה עם קרם קוקוס או חמאת בוטנים/שקדים, השמן קצת הפריע לי בטעם ובמרקם. *אם רוצים לעשות את המתכון ללא גלוטן, יש להקפיד על שטיפה של האגוזים השונים (או לקנות ממקום נקי) ולבדוק מרכיבים בחמאת בוטנים ובאבקת הקקאו {תודה לנועה ליבנה על הטיפ}.

בתאבון! לעוד מתכונים עם שוקולד: 

גלידוניות בננה מצופות שוקולד | עוגת לחם צ'אנקי מאנקי: בננה ושוקולד צ'יפס | מאפינס בננה, אגוזים ושוקולד טבעוניים | עוגת שמרים עם שוקולד ואגוזים טבעונית | עוגיות שוקולד צ'יפס טבעוניות | ממרח שוקולוז או: נוטלה טבעוני

עוגת בראוניז אישית טבעונית (ללא אפייה). צילום: הדס

57 מחשבות על “עוגת בראוניז אישית טבעונית (ללא אפייה)

    • היי לילך,
      לצערי אין לי מושג.
      אולי יש מחשבונים ברשת שתוכלי למצוא ולהכניס את הרכיבים ולקבל את הערך הקלורי.

      בהצלחה ושיהיה חג שמח ❤
      הדס

  1. היי המתכון נראה טוב, אבל יש לי שאלה לגבי המייפל, האם הוא חובה במתכון? כי אני אשתמש בחמאת בוטנים במקום קוקס. ויש לי תבנית גדולה, לא יודעת מה הקוטר שלה

    • היי שירה
      תטעמי את הבלילה ואפ היא מספיק מתוקה בעיניך אז אפשר בלי המייפל.
      והגודל של התבנית שהשתמשתי בה היא 11 ס"מ, ממש קטנה, אם יש לך גדולה תכיני כפול 3 מהמתכון.

      בהצלחה!
      חג שמח,
      הדס ❤

    • היי לירון!
      מכיון שתמרים זה מרכיב דיי מרכזי בעוגה, אני הייתי ממליצה להמיר בצימוקים מיובשים או תאנים מיובשות. {אפשר גם לשלב}

      בהצלחה, אשמח לדעת איך יצא לך אם תחליטי להכין את העוגה במרכיבים שונים.

      הדס ❤

  2. הכנתי את העוגה עם מנגו לפי מה שהמלצת.
    העוגה בכלל לא יצאה טעימה, אז היא נזרקה לפח.
    עכשיו אני לא רוצה לנסות אפילו עם הבננה.
    יש מצב שיש לך מתכון אחר שהוא ללא אפייה?
    אשמח לעזרה.

    • היי צליל,
      אשמח לעזור לך בכל הקשור למתכון – תוכלי לומר לי מה השתבש לך במהלך ההכנה, כדי להבין האם ניתן למנוע את הטעות מגולשים אחרים? סה"כ המתכון ממש פשוט ואני לא מוצאת סיבה שהוא יכול להשתבש ברמה של לזרוק לפח את העוגה 😦

      ולצערי אין לי מתכון דומה ללא-אפייה, את מוזמנת לחפש ברשת, יש המון מתכונים רואו.

      בהצלחה!

      הדס
      🙂

  3. היי הדס,
    ראיתי בתגובות שציינת שאפשר להחליף את הבננה במנגו או בתפוח רך, הבעיה היא שאני נמנעת מהפרות הנ"ל.. יש אפשרות להשתמש בפירות לא רכים במקור, אלא בשלב של התרככות? כמו לדוגמא, אננס, או אפרסק, או תות שדה?

    תודה! 🙂

    • היי סתיו,
      אפשרי להתשמש בכל פרי כמעט, העיקר שיהיה רך מספיק {במידה והוא קשה כמו אננס- יש לבשל אותו בסיר עם מעט מים לריכוך}, בהצלחה!
      הדס 🙂

      • היי הדס,
        רק רציתי לעדכן שיצא מעולה!
        ניסיתי עם פלחי אננס במקום בננה, ואמנם הוא סירב להתרכך לאחר בישול ארוך, אבל שורה תחתונה, היא שזה יצא טעים כל כך! כמו גלידה! 😉

  4. הספקתי לעשות את העוגה פעמיים במהלך החג… נהניתי מכל ביס, ולא רק אני…

    אחת העוגות הטעימות. תודה רבה הדס!

  5. היי הדס, תודה על המתכון, תיכף יוצאת לקניות ומכינה אותו לליל הסדר… רציתי לשאול לגבי התמרים – קצת לא ברור לי כמה לשים. בערך שלושה תמרים ממלאים חצי כוס אבל זה נראה לי מעט מדי. כמה תמרים בערך זה יוצא? תודה וחג שמח ומתוק!

    • היי טבעונית גאה,

      זה יוצא בערך 5-6 תמרים, את צריכה להוציא את הגרעין שלהם, ואז לדחוס בחצי כוס את התמרים ומשם להשרות אותם בקערה עם מים רותחים.
      אגב, גם אני הכנתי את העוגה לסעודת החג, שיהיה לך חג שמח!

      בהצלחה 🙂
      הדס

  6. הי הדס אם אני משתמשת בתבנית כזאת עם שוליים נשלפות בקוטר 23 פשוט להכפיל כמויות? בבקשה אשמח למענה בהקדם היום בערב זה צריך להיות מוכן

  7. נשמע מעולה! עושה חשק להכין… אבל אין לי שום שמן חוץ מקנולה… האם זה יעבוד? (נשאל בתקווה רבה ואופטימיות)

    • היי נטלי,

      אם התכוונת להחליף את שמן הקוקוס במתכון, לדעתי זה לא ילך, מהסיבה שצריך חומר ממצק/שומני, כמו חמאת בוטנים או חמאת אגוזי לוז/שקדים {האופציות כתובות במתכון}. אם תוסיפי שמן נוזלי לדעתי היא לא תתיצב והטעם שלה ישתנה לגמרי.
      תודה על השאלה, חג שמח 🙂

      הדס

  8. היי פינקליידי,
    בהחלט נראה טוב. תודה על העבודה שאת עושה עם האתר בזה.
    חשבתי לנסות את העוגה הזאת בפסח, ושאלה לי אליך: השתמשת בתמרים האלו שמגיעים ללא גלעין בוואקום (כמו תמר שאן למשל) או שפשוט לקחת תמרים והוצאת להם את הגלעין? ואם כן, בכמה תמרים השתמשת? פשוט על אלו שארוזים לא רשום איזה זן הם, וגם אני מעדיף מג'הול. תודה מראש!

    • היי,

      אני מעדיפה תמיד להשתמש במוצרי יסוד, לכן, השתמשתי ב1/2 כוס תמרים, זן מג'הול, ללא גלעין. ולא אלו מהוואקום.

      בהצלחה!

      הדס
      🙂

  9. פינגבק: ~ בראוניז פאדג' ואגוזי מלך ~ | Pink Lady

  10. 2 שאלות.
    האם זה מספיק להכפיל כמויות לעוגת אינגלישקייק?
    ש נית ראיתי שכתבת כי קנית בשוק הכרמל.את יכולה לתת ציון מדויק באיזו חנות/דוכן כלים רכשת את התבנית האישית בקוטר 11?

    • היי מיכל!
      נראה לי שיספיק אם תכפילי כמויות לתבנית אינגליש קייק סטנדרטית.
      לגבי המיקום המדויק בשוק הכרמל: יש 2 חנויות שביקרתי בהן בשוק, נדמה לי שזו בה קניתי את התבנית נקראת חד פעמי, או פעמית, היא החנות *הגדולה* מבין השתיים ויש לו מלא מלא מוצרי אפייה חד פעמיים ורב פעמיים.

      בהצלחה ועדכני איך יצא 🙂

      ערב נעים, הדס

  11. יצא מדהים! האורחים ליקקו את האצבעות ולא האמינו שזה טבעוני וללא גלוטן!
    אגב הוספתי פצפוצי אורז לשכבת הבסיס, מה שהוסיף לזה קראנציות כיפית

  12. פינגבק: ~ ריסז: חטיפי שוקולד ממולאים מרציפן ~ | Pink Lady

  13. יצא ממש מוצלח, ניסיתי פעם אחת עם חמאת בוטנים ופעם אחת עם שמן קוקוס ובהחלט יצא יותר מוצלח עם חמאת הבוטנים. תודה על המתכון המעולה !!!!!

  14. היי,
    אני מוקסמת מהמתכון, אבל יש לי שאלה קטנה..
    אחרי שהכנתי את המוס יש להכניס למקפיא או שהעוגה נשארת יציבה גם במקרר?

    תודה רבה

    • היי משוגעת על מתוק!
      יש להקפיא את העוגה, להוציאה להפשרה כרבע שעה לפני ההגשה. מה שנשאר ממנה להקפיא שוב 🙂 במקרר זה פשוט לא יחזיק מעמד.

      בהצלחה!

      הדס
      🙂

  15. פינגבק: Most Wanted ~ חודש ינאר 2014 | Pink Lady

    • היי מתחילה 😉
      צריך למתכון פרי שהוא בשל ורך בדרגה של בננה, אז אם יש לך מנגו יכול לעבוד, או תפוח עץ שבושל בסיר עד לריכוך מוחלט. קחי בחשבון שזה ישפיע כמובן על המרקם הסופי של שכבת המוס, נראה לןי שבננה ומנגו הכי טובים למתכון הזה 🙂

      בהצלחה ואל תשכחי לעדכן איך הכנת ומה יצא בסוף!

      ערב נעים,
      הדס

      • הי הדס, נראה פשוט וטעים!
        שתי שאלות
        אם משתמשים בששבי שקדים ואגוזים קצוצים — הכמות נשארת אותה כמות?(חצי כוס?)
        שאלה שניה – האם ניתן לערבב בבלנדר ידני לדעתך….?
        תודה!

        • היי בשלנית מתחילה! ברוכה הבאה לעולם הטבעונות 🙂
          לגבי הכמויות של האגוזים/שקדים: תשימי מעט פחות {נניח מהאגוזים פחות 2 כפות, ומהשקדים פחות כף} ממה שכתוב במתכון, השבבים ממלאים יותר נפח, לכן הכמות שתווצר תהיה גדולה מהמתכון המקורי {אם יש לך תבנית מעט יותר גדולה זה יכול לעבוד}.
          בלנדר מוט ידני אולי יעשה את העבודה, טרם ניסיתי. שלי התקלקל ואני חייבת לרכוש חדש, יש לך המלצה?

          בהצלחה!
          הדס
          🙂

  16. נראה ממש מצויין.
    איפה אני משיגה תבנית עגולה קוטר 11 האם אפשר לעשות את זה בתבנית אינגלייש קייק חד פעמית?
    תודה

    • היי אריאלה,
      את התבנית קניתי בחנות למוצרי אפייה, בשוק הכרמל. אני מניחה שאפשר להשיג דומות לה בחנויות לציוד אפייה. לגבי תבנית האינגליש קייק: תכפילי כמויות במתכון וזה יצליח. אחרת הבראוניז יצאו נמוכים מדיי.

      בהצלחה ואל תשכחי לשתף בתוצאה אצלי בעמוד: https://www.facebook.com/veganlady.me

      ערב מצוין,

      הדס
      🙂

להשאיר תגובה

