עוגת לחם צ'אנקי מאנקי: בננה ושוקולד צ'יפס

לחם צ'אנקי מאנקי: בננה ושוקולד צ'יפס

עוגת לחם מקמח מלא ורגיל עם בננות בשלות ושוקולד צ'יפס טבעוני – זה כל מה שצריך כדי לתת את הכותרת המפוצצת "צ'אנקי מאנקי סטייל". ואכן הלחם הזה לא מאכזב והוא טעים ומתוק ובריא, ויש בו המון כייף במיוחד שאוכלים עם חברים או משפחה. אתם יכולים לאכול אותו כמו עוגה, או אפילו בתור ארוחת בוקר קלילה, רק למרוח עליו את הממרח האהוב עליכם.

לחם צ'אנקי מאנקי: בננה ושוקולד צ'יפס

מה צריך? {לתבנית בגודל 22*10 ס"מ}

חומרים יבשים:

  1. 2 כוסות קמח {1 מלא, 1 רגיל תופח}
  2. 1/3 כוס סוכר
  3. 1/2 כפית אבקת אפייה
  4. 1/2 כפית סודה לשתייה
  5. קמצוץ מלח

חומרים רטובים:

  1. 3 בננות בינוניות, בשלות מאוד
  2. מיץ של 1/2 לימון
  3. 1/2 כוס שמן קוקוס

תוספת:

  1. 1 כוס שוקולד צ'יפס/טבעות

איך מכינים?

  • מחממים תנור לחוםם של 190 מעלות צלסיוס. מכינים את התבנית עם נייר אפיה.
  • בקערה גדולה, מערבבים את כל החומרים היבשים עם מטרפה. בקערה בינונית, מועכים את הבננות, ומשאירים כמה חתיכות קטנות. מוסיפים את השמן ומיץ הלימון לבננות, ולערבב היטב.
  • מוסיפים את החומרים הרטובים ואת השוקולד צ'יפס לקערה הגדולה עם החומרים היבשים, ומערבבים היטב. לא לערבב יתר על המידה, רק עד שהבצק מאוחד עם כל החומרים.
  • יוצקים את הבלילה לתבנית שהכנו מראש. אופים במשך 45 דקות. בגלל שחום התנור משתנה, יש לבדוק את הכיכר בשיטת הקיסם. כאשר הכיכר מקבלת גוון זהוב מעל וקיסם יוצא נקי, זה מוכן. תיהנו!
  • טיפים! *ניתן להשתמש בשמן צמחי אחר, אך שמן הקוקוס נותן אפקט של חמאה כשהוא מתקרר ולכן תורם ליציבות העוגה ולנימוחות בטעם שלה. *יש לחכות לקירור מוחלט של הלחם, אחרת הא מתפרק כפי שאתם רואים בצילומים שלי. *לשמור במקרר בכלי סגור עד 3 ימים גג. אצלי העוגה לא שרדה גם את זה – היא חוסלה רבה לפני כן.

לחם צ'אנקי מאנקי: בננה ושוקולד צ'יפס

בתאבון!

vegan-banana-and-chocolate-chips-bread

לעוד מתכוני לחם בבלוג:

לחם שאור מקמח כוסמת | לחם פסטו-זיתים | לחם טחינה-גזר-פיסטוק עם סלט אבוקדו מרגש | לחמניות פרח עם עשבי תיבול | פיתה עם זעתר | פיצה טבעונית

38 מחשבות על “עוגת לחם צ'אנקי מאנקי: בננה ושוקולד צ'יפס

  1. MommyLtd,
    לא חושבת שזו הבעיה, זו עוגת לחם והיא גם ככה בלי הרבה סוכר, אני ממליצה להמתיק אותה יותר או לשזור בה חמוציות. זה יוצא להיט!

  2. אז ככה, אני בשבוע 27 להריון והיה לי קרייבינג עצבני ללחם בננה.
    היה לי קמח מלא תופח אז החלפתי ביניהם (שמתי קמח רגיל וגמל תופח מלא), לא היו לי בננות סופר בשלות אז מעכתי בננות צהובות אבל קשות.
    וזו פעם ראשונה שהשתמשתי בשמן קוקוס (למרות שהוא אצלי במזווה).
    לצערי יש לי מטבח מעפן ויש לי רק טוסטר אובן שלרוב רוצח גם עוגיות. אבל הלחם יצא מ ד ה י ם.
    אני כרגע בולסת את הפרוסה השניה.

    הקושי היחיד במתכון – לחכות שזה יתקרר. אכלתי פושר.

    • היי אלה!!!
      כייך להתעורר בבוקר ולקרוא את ההודעה שלך 🙂
      אני שמחה שאהבת את העוגה ושיצא לך טעים, שיהיה הריון קל ושתצאי בידים מלאות, אמן }{

      שבת שלום,
      הדס ❤

  3. היי הדס, עדכון ישר מהתנור…
    אז ככה , כשראיתי את המתכון שלך ישר התלהבתי וחשבתי אך אני יכולה להפוך את לחם למאפינס אז הכנתי עם שינויים קטנים :
    במקום קמח לבן ומלא , הוספתי 2 כוסות קמח קוסמין
    במקום סוכר הוספתי מיפל
    במקום שוקולד הוספתי פקאנים קצוצים
    במקום תבנית אחת הכנתי בתבנית מאפינס כ 17 דק'
    לא התאפקתי וזללתי כבר אחד.
    אז תודה לך הדס את תמיד מפתיעה אותי עם מתכונים מיוחדים.

  4. פינגבק: ~ פוקצ'ה של חומוס ועגבניות מיובשות ~ | Pink Lady

  5. פינגבק: ~ עוגת שוקולד עם לב חבוי ~ | Pink Lady

  6. הכנתי היום. יצאה מעולה! הבאתי לערב של לא טבעונים וכולם אהבו. הייתה לי רק חצי כוס קמח לבן תופח. את השאר השלמתי עם מלא. היתה לי גם רק חצי כוס שבבי שוקולד, אז שמתי גם חצי כוס צימוקים. השתמשתי בחצי כמות שמן קוקוס השאר שמן קנולה. יצא ממש טעים. תודה.

  7. פינגבק: ~ לחם בירה עם עגבניות מיובשות ~ | Pink Lady

  8. פינגבק: ~ עוגת בראוניז אישית טבעונית (ללא אפייה) ~ | Pink Lady

  9. פינגבק: ~ גלידוניות בננה מצופות שוקולד ~ | Pink Lady

  10. פינגבק: ~ עוגת תפוז חורפית עם תבלינים ~ | Pink Lady

  11. פינגבק: ~ עוגת תפוזים חגיגית עם ציפוי שוקולד ~ | Pink Lady

  12. פינגבק: ~ עוגת תפוזים חגיגית עם ציפוי שוקולד ~ | Vegan Lady

  13. שלום, באיזה קמחים ללא גלוטן (אורז, תירס, טפיוקה וכו) ניתן להחליף את הקמחים הנל לילדה חולת צליאק ??

    • היי רוני,
      אין לי ניסיון עם קמחים ללא גלוטן לכן אני לא רוצה להתחייב לך על קמח ספציפי.
      לדעתי כדאי לנסות עם קמחי תחליף שיש בסופרים, כמו קמח תמי ודומיו.
      אשמח לדעת איך יצא, קמחים ללא גלוטן הם פחות התחום שלי 🙂

      סופ"ש נעים!
      הדס
      3>

      • הי!! הכנתי את הלחם-בננה כבר המון פעמים וזה תמיד הצלחה מסחררת!!! שאפו ענק!!!! רציתי לשאול האם אפשר עם אותו מתכון להכין עוגיות??

        • היי עדי,
          תודה רבה עלח המחמאה! עשית לי את השבת.
          לשאלתך: עקרונית נראה לי שזה אפשרי. העיסה יוצאת מאוד כבדה ולא נוזלית לכן זה יכול להתאים גם לעוגיות. בכל מקרה אשמח שתעדכני אותי אם תנסי 🙂

          בהצלחה!
          הדס 🙂

כתיבת תגובה

