גבינת טופו בסגנון שמנת עם שום-שמיר

גבינת טופו-שמנת עם שום-שמיר

יש המון גרסאות לגבינות טבעוניות, יש כאלו משקדים או אגוזים ויש כאלו העשויות מטופו, כמו גבינת הטופוטי שנמכרת בחנויות. את הטופוטי אני פחות אוהבת, אבל את הגבינה הביתית הזו מהטופו אני פשוט אוהבת והיא נהדרת: אין בה כמעט מרכיבים והיא דורשת לא יותר מרבע שעה הכנה. גבינה מטופו רך, במרקם שמנת עם שום ושמיר, ההשראה למתכון מכאן.

גבינת טופו-שמנת עם שום-שמיר

מה צריך? {ל-350 גרם גבינה}

  1. 300 גרם טופו רך
  2. 3 כפות מיץ לימון, סחוט טרי
  3. 4-5 כפות שמן זית
  4. 1 כפית מלח אטלנטי גס
  5. קורט פלפל שחור
  6. 2 שיני שום, קלופים ופרוסים
  7. חצי צרור שמיר קצוץ

איך מכינים?

  • אין צורך לסחוט את הטופו מהנוזלים!
  • מפוררים ביד את הטופו ישירות לתוך הבלנדר, מוסיפים את מיץ הלימון, שמן הזית, המלח, הפלפל ושיני השום. מבלנדרים היטב עד שמתקבל מרקם חלק. טועמים, אם יש צורך מתקנים תיבול.
  • מעבירים את הגבינה לקערה, מוסיפים את השמיר הקצוץ ומערבבים היטב. מעבירים לצנצנת זכוכית מעוקרת למקרר. נשמר עד 4 ימים בערך, אצלי בבית זה חוסל לפני.
  • טיפים! *תרגישו חופשי להעשיר את הגבינה בטעמכם האישי: זעתר, זיתים ירוקים, זיתים שחורים, קצח, פלפלים קלויים, חציל קלוי וכיד הדמיון הטובה.
גבינת טופו-שמנת עם שום-שמיר

גבינת שמנת בתוך מיני-פיתה בייתית

בתאבון!

לעוד מתכוני גבינות בבלוג:

חלב סויה שהפך לגבינה טבעונית | עוגת גבינה טבעונית עם ביסקוויטים ופטל | פטה שקדים | ממרח שמנת טופו

 

וגם: ריבת חלב טבעונית!

49 מחשבות על “גבינת טופו בסגנון שמנת עם שום-שמיר

  1. הי , עשיתי את המתכון ויצא מעולה !!! רציתי לדעת איך אני יכול להסמיך את ה"גבינה" ? אגר אגר ? מייצב אחר ? או שעדיף לנסות עם טופו מוצק

    • 2 אופציות בעיני הכי טובות: להשתמש בטופו קשה ולא רך. או כאופציה נוספת- להוסיף מעט קמח טפיוקה. אבל אני אעדיף את האופציה הראשונה.
      בהצלחה~

  2. הדס,
    ואוו…הכנתי הרגע( יוני 2016…3 שנים אחרי…)ופשוט יצא מדהים. הכנתי עם פטרוזיליה ,כי זה מה שהיה,ועם בלנדר מוט ויצא מעדן!!!תודה תודה,רצה לנסות עם זעתר…

  3. זה אחד הממרחים אם לא ה!!
    כל מי שטעם ממנו התלהב וביקש מתכון ואני מדברת על קרניבורים, כן? 🙂
    קשה להפסיק לאכול ממנו, פשוט תענוג צרוף

  4. הי! הכנתי עכשיו את הממרח. כיאה לי שיחקתי קצת עם הכמויות (היה לי פחות ממאה גרם טופו) והבלנדר היה צריך עוד קצת נוזלים אז הוספתי קצת מים ועם זאת יצא מעולה!!! הופתעתי כמה מהיר וקל זה. תודה רבה לך ששידרגת לי את הכריך! כבר חושבת על הטעמים הבאים שאשלב בגבינה.

    • היי מורן
      מעולם לא ניסיתי להקפיא, מכיוון שהיא חוסלה במהירות…
      מאמינה שזה ישנה מעט את המרקם, בכל זאת- טופו שקפא והפשיר הוא לא אותו הדבר. {לטעמי}

      עדכני האם אכן הצלחת להקפיא ומה התוצאה אחרי ההפשרה.

      בהצלחה,

      הדס ❤

    • היי קרן,
      לדעתי זה יכול לעבוד עם הבלנדר מוט שלך חזק מספיק. צריך לוודא שלא נשארים גושים קטנים של הטופו על מנת לקבל מרקם חלק של גבינה.
      בהצלחה ועדכני איך יצא!

      הדס
      🙂

  5. פינגבק: ~ גבינת קשיו בסגנון שמנת עם בזיליקום או עגבניות מיובשות ~ | Pink Lady

  6. יצא מעולה! הוספתי מעט מים, כי אחרת זה יצא סמיך מידי (כמו גבינת שמנת) ואני מעדיפה מרקם קליל ואוורירי יותר.
    תודה על מתכונים מעולים 3>

  7. פינגבק: ~ שקשוקה טבעונית ~ | Pink Lady

    • היי,
      לצערי אין לי מתכונים לציליאקים בגזרת הלחמים…
      אני מזמינה אותך להציץ בבלוג של תמי בן דויד בתפוז, אני בטוחה ששם תמצאי את מבוקשך.

      ערב טוב,
      הדס
      🙂

  8. וואו!! בדיוק סיימתי להכין את הממרח טופו. זה מדהים! הרבה יותר טעים מכל גבינה שקיימת.
    ואני בכלל שונאת טופו, איך זה יכול להיות?!?! תודה רבה על המתכון!

  9. היי, הדס.
    ראיתי אצל נטלי הולדינג, ב-theVlog (http://thevlog.co.il/%D7%A6%D7%99%D7%96%D7%A8%D7%95%D7%9C-%D7%98%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%A2%D7%9D-%D7%92%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%AA-%D7%A4%D7%98%D7%94-%D7%A9%D7%A7%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%96%D7%A2%D7%AA%D7%A8/), מתכון לשבלולי פטה-שקדים עם זיתים וזעתר. בגרסה המקורית משתמשים בטופוטי להכנת הבצק, והתוצאה מושלמת. כיוון שהטופוטי יקרה למדי, ניסיתי שתי גרסאות נוספות: אחת – עם גבינת סויה ביתית, והשניה – עם גוש טופו שריסקתי במעבד מזון עם חלב סויה עד למרקם קרמי. שתי הגרסאות האלו היו דלות, אבל עדיין טעימות.
    אבקש לדעת האם המתכון שנתת כאן באמת יכול להחליף טופוטי מבחינת המרקם. אם כן, כשאכין שוב את השבלולים, אשתמש במתכון שלך לצורך הכנת הבצק, ואדווח כאן איך יצא.

    • היי יעל,
      אני לא יכולה לתת לך תשובה חד משמעית מפני שאני לא אוכלת את גבינת הטופוטי כבר מעל לשנה, לדעתי מבחינת מרקם – המתכון שלי יוצא שונה מטופוטי. זה בוודאות אני יכולה לאמר לך.
      לגבי האם לנסות להכין או לא – אני הייתי מנסה באופן אישי כי תמיד מסקרן אותי לנסות שילובים חדשים.

      בהצלחה!
      הדס
      🙂

      • היי, הדס.
        ברכות על העיצוב המחודש לבלוג.
        ניסיתי את המתכון בשבוע שעבר, כחלק עיקרי מהכנת הבצק לצ'יזרול זיתים וזעתר מ-theVlog, אבל לא הצלחתי: השתמשתי בכמויות שכתבת כאן (חוץ מאשר שום ושמיר – שלא נדרשו במתכון המקורי), ולמרות שמעבד המזון גרס את הטופו במשך 5 דקות רצופות, לא קיבלתי קרם סמיך כמו בתמונה שצירפת.
        שמתי את המרכיבים – טופו, שמן זית, מיץ לימון, מלח ופלפל – יחד בקערת המעבד. כיוון שלא קיבלתי קרם, הוספתי עוד שתי כפות שמן, וגם כרבע כוס מים. בסופו של דבר, אחרי כמה ערבובים ידניים, כל הטופו נמעך ולא נשארו גושים, אבל לא קיבלתי את הקרם המיוחל. גם בניסיון הזה השבלולים היו דלים (פריכים במקום רכים ותפוחים), אבל עדיין טעימים; פטה שקדים וקשיו היא בהחלט גבינה טבעונית מוצלחת.
        מעבד המזון שלי הוא בהספק 800W, אם זה משנה.
        כמה זמן עיבוד נדרש לך כדי לקבל את הקרם שמופיע בתמונה?

        • היי יעל,
          יש צורך להשתמש בבלנדר, ולא המעבד מזון… לצערי נראה לי שפה הטעות שלך בהכנה, אם תשתמשי בבלנדר זה אמור להצליח.

          שבת שלום 🙂
          הדס

      • היי, הדס.
        תודה על התשובה. יש דבר קטן שארצה לברר, לגבי הטופו שהשתמשת בו. אני השתמשתי בטופו רגיל (גוש מוצק של 300גרם). האם טופו *רך* הוא הכרחי? לא מוכרים טופו רך בחנות הטבע שאני קונה בה. יכול להיות שגם זה אחד הגורמים לכשלון.

  10. פינגבק: ~ דבש ענבים או: ראש השנה הוא רק תירוץ ~ | Pink Lady

  11. פינגבק: ~ ממרח גבינת טופו ~ | Pink Lady

  12. פינגבק: ~ מיונז טבעוני ~ | Pink Lady

  13. פינגבק: ~ רוטב פסטו טבעוני ~ | Pink Lady

  14. פינגבק: ~ חומוס מסבחה ~ | Vegan Lady

  15. פינגבק: ~ ריבת חלב טבעונית ~ | Vegan Lady

כתיבת תגובה