~ טארט תותים טבעוני ~

טארט תותים טבעוני

טארט תותים עם שכבת קראסט משקדים, מילוי קרם קשיו ותותים ומעל תותים לקישוט. {כשר לפסח וללא גלוטן}

כמה הערות לגביו: את הדבש המרתי בסילאן, ובנוסף הכנתי חצי מכמות המתכון – אל תשאלו אותי למה, אבל היתה לי תחושה שהתבנית שלי קטנה בחצי, מסתבר שיש הבדל קטן והתבנית שהשתמשתי בה הית 21 ס"מ קוטר {במקום 24 ס"מ קוטר – במתכון המקורי}. ועדיין – הכמויות הספיקו בול במידה, כנראה התבנית שלי ממש נמוכה יחסית.

המתכון המקורי של ציונה מלמן וגיל הררי פורסם בפסח האחרון, ורק עכשיו קיבלתי "אומץ" להכין אותו.

מה צריך? {לתבנית בקוטר21}

לבסיס:

  1. 1 כוס שקדים, מושרים במים לילה וקלופים
  2. 1/4 כוס תמרים

לקרם קשיו: טארט תותים טבעוני

  1. 2 כוסות קשיו מושרה לפחות שעתיים
  2. 1/2 כוס שמן קוקוס
  3. 1/2 כוס סילאן
  4. 1 כפית תמצית וניל
  5. 1/4 כוס מיץ לימון
  6. 6 תותים

לקישוט:

  1. תותים פרוסים

אופן הכנה:

  • הכנת הבסיס: טוחנים את השקדים והתמרים בבלנדר עד למרקם חלק ומשטחים על התבנית.
  • קרם קשיו: מכניסים לבלנדר את כל המרכיבים מלבד התותים וטוחנים למרקם חלק.
  • מורחים מחצית מקרם הקשיו על הבסיס, לשארית הקרם מוסיפים את התותים וטוחנים יחד, מורחים את קרם התותים על קרם הקשיו.
  • מקשטים את העוגה בפרוסות תותים. מקפיאים ומוציאים כחצי שעה לפני ההגשה.

טארט תותים טבעוני

בתאבון!

לעוד מתכונים מתוקים בבלוג:

עוגיות דלעת שוקולד ושיבולת שועל

מאפינס קיווי

אוזני המן

מאפינס בלובריז

מאפינס פרג ותותים

 

 

34 מחשבות על “~ טארט תותים טבעוני ~

  1. המתכון נראה מדהים ואני כבר לא יכולה לחכות להכין אותו 😀
    רק בקשה קטנה, אם אפשר – תוכלי לכתוב את כמות (או בעצם משקל) התמרים גם בגרמים (במקום בכוסות)? מצאתי כמה תשובות סותרות ברשת ואני לא בטוחה האם מדובר בכוס דחוסה או לא…
    תודה וחג שמח! 3>

  2. הכנתי את הטארט להיום בערב.
    לצערי הרב, לא ניסיתי אותו קודם. שמחתי על הנאמר.
    היה חסר לי נוזל שיתן למנוע של הבלנדר לעבוד פחות קשה.
    והקרם קשיו משום מה יצא לי נוזלי הרבה יותר ממה שזכרתי אותו מפעם קודמת שהכנתי.
    כשהכנתי אותו בפעם הקודמת השתמשתי בכוס קשיו 1.5 כוסות נוזל.
    ופה נראה לי יותר מידי נוזלי.
    מחכה שיצא מההקפאה.
    מקווה לטוב

  3. תודה רבה!!! כבר דוחפת למקפיא (שמתי במקרר בינתיים כי לא היה מקום). ממה שטעמתי בזמן שהכנתי, זה הולך להיות מעולה. חג שמח ❤ ❤ ❤

  4. הקשיו לא משאיר טעם לוואי? לא עדיף להכין משמנת מתוקה עם פודינג? האם יעבוד עם שמנת ופודינג? צריכה קינוח מוצלח במיוחד לארוחת החג. תודה וחג שמח!

    • היי נילס
      הקשיו מעולם לא הותיר לי טעם לוואי, בזה את יכולה להיות בטוחה וגם רגועה…
      לגבי השמנת הצמחית והפודינג- יש סיכוי שזה יצליח, לדעתי יכול לעבוד אבל לא ניסיתי.
      בהצלחה וחג שמח!

      הדס ❤

    • טוב. הכנתי . יצא הרבה יותר נוזלי משחשבתי שייצא ואני חושבת שהבסיס נדבק לתבנית ולא יודעת איך הוא ישתחרר משם… הכנסתי לקירור ואני מקווה לטוב!

      • נילס,
        לגבי הבסיס, אין לך מה לדאוג, ברגע שיקפא טוב הוא ישתחרר בקלות, זה אמור לצאת נוזלי ויתמצק בקירור 🙂
        חג שמח, מוזמנת להעלות תמונה אם תרצי לעמוד הפייסבוק שלי.
        באהבה,
        הדס ❤

  5. אני מזילה פה ריר ומתה לנסות, את חושבת שזה יעבוד עם סילאן במקום תמרים שלמים ועם שקדים טחונים (כאלה שקונים כבר טחונים) זה מה יש לי….תודה

    • היי
      לדעתי אם תשתמשי בסילאן במקום התמרים תקבלי תחתית העשויה ממרציפן, זה יכול לעבוד, אולי תצטרכי להמיר את הכמויות שיתאימו לך, כי זה מתכון שונה ממה שעשיתי. ממליצה בכל זאת לרכוש תמרים ולהכין עימם. אפשרי להשתמש בשקדים טחונים.
      בהצלחה וחג שמח ❤
      הדס

    • היי אלמונית,
      אצלי הטארט יצא בצבע וורוד בייבי/סוכר מתוק. אין צבע אחד שאמור לצאת, הריי כל תות נותן את הצבע שלו. אני משערת שאם יצא לך מעט בהיר יותר זה יותר מבסדר, אין לך מה לדאוג.

      חג שמח!
      הדס
      🙂

      • ממממ, ואם יצא כהה ?
        הבסיס של השיו סילאן שמן קוקס יצא בצבע חום בהיר
        נראה לי בגלל הסילאן. סליחה שאני מציקה פשוט מנסה להבין אם פיספסתי משהו…
        קרם קשיו שהכנתי עד היום היה קשיו מיים ואז הוא לבן- כאן לא הוספי מיים כלל

        • אם יצא כהה אז זה אומר שיש הרבה תותים וזה טעים 🙂
          גם אצלי הבסיס קיבל צבע בז' בגלל הסילאן… כל עוד התערובת טעימה לך אחרי ההכנה {אני תמיד טועמת לבדוק אם זה טעים ומתק מספיק} אין לך מה לחשוש 🙂

          חג שמח!

    • היי מרגריטה,

      אני לא חושבת שניתקלתי בחלופה טבעונית לשמן קוקוס, הוא מחליף בדר"כ חמאה רגילה. במתכון הזה יש חשיבות לשמן קוקוס, מכיוון שמתחת ל23 מעלות הוא מתקשה ונעשה מוצק, מה שנותן לקרם הקשיו את החוזק שלו. אשמח לשמוע שניסית עם שמן אחר וזה הצליח.

      בהצלחה!

      הדס

  6. פינגבק: ~ עוגת תותים טבעונית ~ | Pink Lady

  7. פינגבק: ~ כדורי אנרגיה: תמרים עם אגוזים ~ | Vegan Lady

  8. פינגבק: שותפות למטבח: מבצע אומץ | Pink Lady Vegan Blog

  9. פינגבק: שותפות למטבח: מבצע אומץ | Pink Lady Vegan Blog

כתיבת תגובה