מרק גריסי פנינה

מרק גריסי פנינה

אני לא זוכרת מתי אכלתי את המרק הזה לראשונה, אבל מבחינתי הוא אחד האהובים עלי, ובסקלאת הכי אהובים נמצאים איתו גם מרק מינסטרונה עשיר או קדירה לחורף: יש בו ירקות שורש טעימים שמעשירים את המרק והגריסים פשוט נעימים לחיך ורכים בטירוף – מרק גריסי פנינה עם פטריות, תפוחי אדמה וגזר.

מרק גריסי פנינה

מה צריך? {ל-5-6 מנות גדולות}

  1. 1 בצל גדול, חתוך לקוביות
  2. מעט שמן זרעי ענבים, לטיגון
  3. 1/2 כוס גריסי פנינה
  4. סלסלת פטריות שמפיניון, פרוסות
  5. 2 גזר, חתוכים לקוביות
  6. 2 תפוחי אדמה גדולים, קלופים וחתוכים לקוביות
  7. 4 שיני שום, קצוצות
  8. 1 כף שמרי בירה
  9. 1 כף פטרוזיליה, קצוצה
  10. מלח אטלנטי גס, פלפל שחור גרוס
  11. חופן עלי בזיליקום
  12. 2 ליטר מים רותחים

איך מכינים?

  • קוצצים את כל הירקות לפני שמתחילים לבשל, את הירקות הקשים יש לחתוך לקוביות באותו גודל בערך, על מנת לקבל מרקם שווה בסוף הבישול.
  • מטגנים את הבצל עם השמן עד להזהבה, מוסיפים את הגריסים ובוחשים קלות. מוסיפים את הפטריות, הגזר, תפוחי האדמה והשום, בוחשים ומוסיפים את שמרי הבירה. בוחשים היטב ומוסיפים את הפטרוזיליה, המלח, הפלפל והמים.
  • מביאים לרתיחה תוך כדי בחישה נמרצת, מנמיכים את האש ומבשלים כשעה עד שעה וחצי, חצי שעה לפני תום הבישול מוסיפים את הבזיליקום, טועמים ומתקנים תיבול אם יש צורך.
  • מגישים חם בקערות מרק מפנקות.
  • טיפים! *ניתן להמיר את השמן בשמן זית. *ניתן להכין עם כף קמח במקום שמרי הבירה.

מרק גריסי פנינה

בתאבון!

לעוד מתכוני מרקים:

מרק כתום

מרק עגבניות טבעוני

מרק כרובית ופטריות טבעוני

מרק דלעת ותפוחי אדמה

מרק פטריות טבעוני של ג'יימי אוליבר

30 מחשבות על “מרק גריסי פנינה

  1. גיליתי את המרק רק עכשיו וכבר שבוע שני שאני מכינה אותו!!! הוספתי גם 2 פלפלים אדומים חתוכים קטן – מוסיף גם לצבע וגם לטעם. אני לא זוכרת איפה מצאתי אותו אבל מייד שמרתי במועדפים.
    פשוט מרק מעולה!

  2. פינגבק: מרק בטטות קרמי טבעוני | Pink Lady

  3. מביאה רעיונות לגיוון, ניסיתי ויצא מעולה:
    1. אני אוהבת הרבה שום, אז מוסיפה עד ראש שלם. בבישול הארוך הוא יוצא מתקתק ועדין.

    2. מוסיפה מעט יין לבן יבש/חצי יבש.

    3. מחליפה את הבזיליקום בטימין טרי.

    אם עושים את 3 ההצעות יחד יוצא סגנון צרפתי כפרי שנחמד לגוון איתו את התבשיל (המדהים!) המקורי.

    תודה על המתכון הנהדר שהפך לחביב הבית 🙂

    • שלולי, איזה שם מיוחד ^_^
      תענוג לשמוע שגיוונת ושיצא לך בסגנון צרפתי! פעם הבאה אני דורשת שלתף בתמונה אצלי בעמוד, עם כ"כ הרבה מחמאות למנה, אני סקרנית לראות איך יצא לך.

      ערב מוצלח יקירה,
      הדס

  4. איזה כיף! קל להפליא להכנה וטעים מאוד. הוספתי עדשים כתומות בשביל הבריאות, הן מתמוססות ולא מורגשות בכלל.
    תודה!

  5. פינגבק: ~ מרק בטטות קרמי טבעוני ~ | Pink Lady

  6. פינגבק: Most Wanted ~ חודש נובמבר 2013 | Pink Lady

  7. תחליף מצויין לשמרי בירה ולמלח: Marmite! גם מכיל שמרי בירה בריכוז גבוה, גם עשיר בוויטמינים וגם מועשר בוויטמין B12. מומלץ לכל מרק ותבשיל קדירה.

    • היי עפר,
      רעיון מצוין, איך לא חשבתי על זה קודם?
      רק שהוא לא מתאים לכל מתכון ובטח לא לכל אחד – למרמייט יש טעם מאוד חזק על גבול החריף, לדעתי לא כל אחד יתחבר לזה.

      יום נפלא,
      הדס

      🙂

  8. פינגבק: ~ מרק שורבה טריפוליטאי ~ | Vegan Lady

  9. פינגבק: ~ מרק עגבניות טבעוני ~ | Vegan Lady

    • היי יוני,
      הכמות של התבלינים תלויה בטעם האישי שלך, אני לעולם לא כותבת כמות מדוייקת של מלח/פלפל, מהסיבה הפשוטה שיש כאלו שאוהבים עם המון, ויש כאלו שכמעט ולא.
      לפני שהמרק כמעטמ מוכן- תטעם ותתקן תיבול.

      בהצלחה!
      הדס
      3>

      • הדס בוקר טוב,
        תחילה, תודה רבה על תשובתך המהירה.
        שנית, אני בחורה.
        מאחר ואני רק בתחילת דרכי בבישול, אין לי ידע ו/או חוש טעם, לכן הייתי שמחה לדעת אם בכפית ו/או חצי כפית לישתמש בתיבול.
        אציין שאיננו מתים על מלח בשל הנזק הבריאותי שהוא מהווה, לכן רציתי לדעת כמויות מינימליות להתחיל איתן.
        בתודה ושבוע ווב
        יוני

        ‫נשלח מה-iPhone שלי‬

כתיבת תגובה