~ אטריות אורז בחמאת בוטנים וקוביות טופו ~

איטריות אורז ברוטב חמאת בוטנים וקוביות טופו

היום מתארחת אצלי בבלוג בשלנית מדהימה שיודעת להכין מנות טבעוניות מעולות למרות שהיא לא טבעונית בכלל, אבל היא במקרה חברה טובה שלי אז יש לי את הזכות הנפלאה לטעום את המנות שלה ואפילו לשתף איתכם את המתכון המופלא הזה, אז תודה לעירית אלון שבזכותה נולד מתכון משגע של איטריות אורז ברוטב חמאת בוטנים וסויה, עם קוביות טופו צרובות מעל.

איטריות אורז ברוטב חמאת בוטנים וקוביות טופו

הטופו הוא תוספת שלי למנה, נראה לי רעיון טוב לשלב אותו יחד, מה שנתן תוצאה נהדרת למנה עיקרית גדולה ומשביעה.

מה צריך? {ל-6 מנות}

  1. חבילת איטריות אורז {400 גרם}
  2. 2 שיני שום, כתושות
  3. צרור עלי כוסברה
  4. "טבעות" פלפל חריף או רוטב טבסקו, לפי הטעם

    איטריות אורז ברוטב חמאת בוטנים וקוביות טופו

    רוטב חמאת הבוטנים שניה לפני שנכנס למחבת

לרוטב:

  1. 3 כפות גדושות חמאת בוטנים
  2. 1 כף סויה
  3. 4 כפות מים רותחים
  4. 2 שיני שום, כתושות
  5. מעט שמן זרעי ענבים לטיגון

לטופו:

  1. 300 גרם טופו רך, מיובש ממים וחתוך לקוביות
  2. מעט שמן זרעי ענבים
  3. כפית סויה

להגשה:

  1. גבעול בצל ירוק, קצוץ באלכסון
  2. מעט שומשום

איך מכינים?

  • מכינים את איטריות האורז לפי הוראות היצרן: מרתיחים מים בסיר גדול, מוסיפים למים הרותחים את האיטריות ומבשלים כ-4 דקות, מסננים ושוטפים עם מים קרים לעצירת הבישול.
  • מכינים את הרוטב: בקערה קטנה מערבבים את הרכיבים של הרוטב היטב לקבלת מרקם יחסית נוזלי אך עם "בשר".
  • מכינים את הטופו: מייבשים את הטופו וחותכים לריבועים, מטגנים קלות בשמן זרעי ענבים ומעט סויה עד שמזהיב מכל הכיוונים. מניחים בצד.
  • במחבת כבדה מטגנים קלות על אש גבוהה 2 שיני שום, כוסברה {אני השתמשתי בפטרוזיליה, פחות טוב אבל גם עובד}, ופלפל חריף {אני השתמשתי בטבסקו, הוספתי כ-3 טיפות בלבד}.
  • מוסיפים את האיטריות המוכנות למחבת, מטגנים 2 דקות ומעל הכל שופכים את הבלילה של הרוטב. מטגנים תוך כדי עירבוב מתמיד כחמש דקות ומגישים עם בצל ירוק ושומשום מעל.
  • לאלו מכם הרגישים לגלוטן ניתן להחליף את רוטב הסויה ברוטב צ'ילי מתוק או ברוטב סויה ללא גלוטן.

איטריות אורז ברוטב חמאת בוטנים וקוביות טופו

בתאבון!

לעוד מתכוני אורז בבלוג:

פודינג אורז טבעוני | ריזוטו עם גזר ועדשים כתומות | פאייה טבעונית

6 מחשבות על “~ אטריות אורז בחמאת בוטנים וקוביות טופו ~

  1. היי הדס,
    ניסיתי לעשות את המתכון מס' פעמים כל פעם עם סוג אחר של אטריות (כי לא מצאתי אטריות אורז עבות כמו בתמונה, אלא רק ממש דקות, וזה לא נראה לי טעים), אבל כל פעם יצא לי לא משהו, עד שהבנתי שמעבר לאטריות, הרוטב יוצא סמיך מדי, כזה שקשה לערבב עם האטריות, וניסיתי להוסיף עוד מים חמים, אבל כנראה אחד המרכיבים מקשה את התערובת, ואני לא יודעת למה..
    יש הצעות?

    תודה 🙂

    • היי סתיו,
      פשוט תוסיפי עוד מים רותחים לתערובת של חמאת הבוטנים, עד שתגיעי למרקם הרצוי והאהוב עליך. מה שמקשה את התערובת זה חמאת הבוטנים, לכן מוסיפים את המים הרותחים. את יכולה גם לחמם את החמאה על סיר קטן מעל להבה קטנה, ולתת לזה לה]וך לנוזלי וקל יותר ל"עבודה".

      בהצלחה!
      הדס ❤

  2. פינגבק: ~ שקשוקה טבעונית ~ | Pink Lady

  3. פינגבק: ~ חמאת בוטנים ביתית טבעונית ~ | Pink Lady

כתיבת תגובה