~ ריזוטו עם גזר ועדשים כתומות ~

הפעם פוסט שכולו מוקדש לאורז ובעיקר לריזוטו, את המתכון הקודם, ריזוטו אבוקדו טבעוני, הכנתי בהשראת האיש שלי, התבשיל הנוכחי בהשראת נלי מהמטבח של נלי, שבו אכלתי קינואה עם גזר מגורד והתחשק לי נורא תבשיל עם גזר, כתום ויפה כזה.

השילוב של העדשים הכתומות בריזוטו צץ לי שחיפשתי במזווה מה עוד אפשר להוסיף למנה שייתן לה טעם נהדר, אז בחרתי בה. עדשה כתומה.

 אורז ריזוטו עם גזר ועדשים כתומות

מה צריך?

  1. 1 כף שמן
  2. 1 כוס אורז מסוג ריזוטו
  3. 2 כוסות מים רותחים
  4. חצי כוס עדשים כתומות שטופות היטב
  5. 1 גזר בינוני מגורד
  6. מלח גס, פלפל גרוס

 אורז ריזוטו עם גזר ועדשים כתומות

איך מכינים?

  • מחממים את השמן בסיר על אש גבוהה, מוסיפים את הריזוטו לטיגון קל, מוסיפים את המים ואת העדשים, מביאים לרתיחה
  • מנמיכים את האש, מוסיפים את הגזר המגורד לסיר וממשיכים לבשל עד שאין בו נוזלים, לי לקח כעשרים דקות, אך זה תלוי בסיר ובגז שלכם 
  • מכבים את הגז ומכסים את הסיר לכחצי שעה נוספים של בישול איטי תוך כדי אידוי
  • מי שרוצה ניתן להחליף את העדשים בפטריות, או פשוט להשמיט אותן מהמתכון
  • מגישים חם

לעוד מתכונים עם גזר בבלוג:

~ כדורי גזר טבעוניים ~

~ סלט תפוחי אדמה עם מיונז טבעוני ~

~ מרק כתום ~

~ ספגטי "בולונז" טבעוני ~

 אורז ריזוטו עם גזר ועדשים כתומות

בתאבון!

9 מחשבות על “~ ריזוטו עם גזר ועדשים כתומות ~

  1. המתכון נראה נהדר, אני בדיוק מתחילה להכין אותו! 🙂
    רק שאלה אחת – אחרי שמנמיכים את האש ומוסיפים את הגזר, הבישול יהיה 20 דק' עם מכסה או בלי?

  2. היי יוכי,
    מכבים את האש 🙂 עם מכסה מעל הסיר, כך נוצר אידוי באופן טבעי, זה גם סוג של בישול.

    שבת שלום ובהצלחה!
    הדס

  3. שלום, נראה מאד יפה ויש לי ריזוטו. רק לא לגמרי הבנתי, אני אמורה לכבות את הגז? אז איך לעשות אידוי במשך חצי שעה נוספת?

  4. פינגבק: ~ קציצות גזר ועדשים כתומות ~ | Vegan Lady

  5. פינגבק: ~ עוגיות דלעת, שוקולד ושיבולת שועל ~ | Vegan Lady

  6. פינגבק: ~ איטריות אורז ברוטב חמאת בוטנים וקוביות טופו ~ | Vegan Lady

  7. פינגבק: ~ פודינג אורז טבעוני ~ | Vegan Lady

להשאיר תגובה

