~ דבש ענבים טבעוני או: ראש השנה הוא רק תירוץ ~

דבש ענבים טבעוני

מכיוון שאני נמנעת מאכילת מוצרים מהחי, ודבש דבורים הוא אחד מהם, החלטתי השנה לפנק אותי ואת האיש שלי בדבש ענבים לקראת ראש-השנה. ראיתי את המתכון בבלוג של נטלי הולדינג The Vlog וכמובן שהלכתי מיד להכין, כי המתכונים שלה הם נוסחא מנצחת כל פעם מחדש.

דבש ענבים טבעוני

הדבש שלי יצא בצבע כתום מדהים, ממש כמו משמש, צבע הדבש יושפע מצבע הענבים שתבחרו להכין, אני הופתעתי שיצא לי כתום, כי השתמשתי בענבים ירוקים בכלל.

דבש ענבים טבעוני

מה צריך? {לכוס דבש ענבים}

  1. 1 חבילה/סלסלת ענבים {1 קילו וקצת} ענבים ירוקים מתוקים

איך מכינים?

  • שוטפים את הענבים היטב, מעבירים אותם לבלנדר על עצמה גבוהה לכמה דקות. מסננים את הנוזלים משאריות הענבים בעצמאות מסננת גדולה מעל קערה נקייה. חוסטים עם כף גדולה את הענבים מהמיץ, אני הצלחתי להניב 4 וחצי כוסות של מיץ ענבים.
  • לוקחים סיר קטן ששטפנו היטב והרתחנו בו מים על מנת שירדו שאריות הבישול הקודם. מעבירים את מיץ הענבים לסיר, מרתיחים בערך שעה: כעשר דקות נותנים מכת חום על אש גבוהה, אם נוצר לנו קצף מעל הדבש פשוט מסירים אותו בזהירות החוצה. ממשיכים ברתיחה על אש בינונית עד שהנוזל מתצמצם לכדי חמישית מהכמות.
  • שימו לב שהנוזל רותח הוא לא יהיה צמיגי כפי שאנו רגילים מדבש רגיל, תנו לו זמן להתקרר בצנצנת מעוקרת על השיש, בלי כיסוי. כשהתקרר לגמרי מכסים ומכניסים למקרר.
  • ניתן להוסיף תבלינים בתהליך הרתיחה של הדבש על הגז, אני החלטתי להכין אותו נקי מכל תבלין למעט כוכב אניס קטן ששהה בסיר כחמש דקות במהלך הבישול. שוב- זו החלטה שלכם, אין צורך להוסיף מאום לענבים.

דבש ענבים טבעוני

בתאבון!

לעוד מתכוני ממרחים:

חומוס מסבחה | ריבת חלב טבעונית | גבינת שמנת שום-שמיר {ע"ב טופו} | ממרח שוקולוז או: נוטלה טבעוני | ממרח מתוק-מלוח: קרמל תפוחים | ממרח פסטו טבעוני | מיונז טבעוני | ממרח עדשים | ממרח גבינת טופו

 

10 מחשבות על “~ דבש ענבים טבעוני או: ראש השנה הוא רק תירוץ ~

  1. פינגבק: ~ ממרח גבינת טופו ~ | Pink Lady

  2. פינגבק: ~ ממרח מיונז טבעוני ~ | Pink Lady

  3. פינגבק: ~ רוטב פסטו טבעוני ~ | Pink Lady

  4. פינגבק: ~ כדורי מרציפן ביתיים טבולים בקקאו ~ | Vegan Lady

  5. פינגבק: ~ עוגת גבינה טבעונית עם ביסקוויטים ופטל ~ | Vegan Lady

  6. פינגבק: ~ ממרח מתוק-מלוח: קרמל תפוחים ~ | Vegan Lady

כתיבת תגובה