עוגת תפוז חורפית עם תבלינים

עוגת תפוז חורפית עם תבלינים

עוגת התפוזים הקודמת שלי נחלה הצלחה גדולה, אך הפעם החלטתי לנסות משהו שונה, עוגה יותר ספוגית ועשירה בטעמי חורף, עם הרבה גרידת תפוז ומעט ג'ינג'ר מגורר שעושים פה את העבודה ונותנים לעוגה את הטון שלה – עוגת תפוז חורפית עם תבלינים.

עוגת תפוז חורפית עם תבלינים

מה צריך? {לתבנית 10*22 ס"מ , זמן הכנה: כשעה}

  1. 100 גרם {½ כוס פחות 2 כפות} סוכר דק
  2. מיץ מתפוז גדול סחוט, כולל הפאלפ {כוס וקצת}
  3. 80 מ"ל {⅓ כוס פחות כף} שמן קוקוס, מומס
  4. 112 גרם רסק תפוחים ללא סוכר {חבילה}
  5. 1 כפית ג'ינג'ר מגורר {אופציונלי}
  6. 1 כף גרד מקליפת תפוז
  7. 200 גרם {½1 כוסות} קמח תופח
  8. שקית {10 גרם} אבקת אפייה

לסירופ:

  1. מיץ מתפוז אחד
  2. 4-5 כפות סירופ סוכר

איך מכינים?

  • מחממים תנור לחום של 190 מעלות, מכינים את התבנית עם נייר אפיה.
  • בקערה גדולה מערבבים היטב את הסוכר עם מיץ התפוזים, השמן, הרסק, הג'ינג'ר וגרד מקליפת התפוז. מוסיפים אליה את הקמח לאחר ניפוי, ואת אבקת האפייה, מערבבים עד לאיחוד ראשוני בלבד, אם נשארים גושים קטנים זה בסדר גמור.
  • מעבירים את הבלילה לתבנית שהכנו מראש,  מכניסים לתנור ל-35-40 דקות, או עד שהעוגה זהובה וקיסם הננעץ בה יוצא נקי.
  • בינתיים מכינים את סירופ התפוז: במחבת קטנה מחממים את מיץ התפוזים עם סירופ סוכר, עד שחצי מהנוזלים מתאדים, מצננים בצד.
  • כשהעוגה מוכנה מוציאים מהתנור ומצננים 5 דקות על השיש, מחלצים מהתבנית בעדינות ומזלפים מעל את סירופ התפוז שהכנו מראש. מצננים לטמפרטורת החדר ומגישים עם כוס תה.
  • טיפים! *ניתן להמיר את הקמח הרגיל בקמח מלא, במקרה כזה יש להוסיף כפית א. אפייה על כל כוס קמח.

עוגת תפוז חורפית עם תבלינים

בתאבון!

orange-cake-with-spices

לעוד מתכוני עוגות:

עוגת לחם צ'אנקי מאנקי: בננה ושוקולד צ'יפס | עוגת בננות, פקאן ושוקולד צ'יפס | עוגת שוקולד ליום הולדת: כי אין חגיגה בלי עוגה | עוגת גבינה טבעונית עם ביסקוויטים ופטל 

45 מחשבות על “עוגת תפוז חורפית עם תבלינים

  1. היי אני ממש מקווה שאת רואה את התגובות כי באמצע ההכנה פתאום ראיתי שכתוב אבקת אפייה וגם בנוסף קמח תופח ש…כבר תופח לבד. זאת טעות או שאכן משתמשים פעמיים במתפיח?
    תודה רבה!

      • יצאה לטעמי מאד צמיגית, ציפיתי שהיא תהיה יותר פירורית. אני לא טבעונית ולא אופה טבעוני בדרך כלל אבל החברים הטבעוניים שיבחו את העוגה:) אז אני מכתירה אותה כהצלחה אבל לא מספיק אוורירית לטעמי. תודה בכל מקרה!

  2. היי, אני צריכה להכין עוגת תפוזים לגן של קטנטנים והגננת ביקשה בלי קרם שיוכלו לאכול בידיים. אפשר להכין את העוגה הזו בלי הסירופ מעל ועדיין תצא רכה וטעימה? או שהסירופ נספג ועדיין סבבה לאכול בידיים בלי להתלכלך? תודה 🙂

  3. שלום לך, עברתי על כמה מתכונים של עוגת תפוז טבעונית באינטרנט אבל בזכות התגובות הנפלאות של הגולשים החלטתי להכין את שלך!! מקווה שתצא טעימה ומוצלחת כמו שלך ושל הגולשים. תודה מראש

  4. עוגה מעולה!!! טעימה ומענגת גם אחרי שהמרתי את הקמח הרגיל במלא ולא נשמעו תלונות (לשם שינוי)
    תודה רבה 🙂

  5. פינגבק: ~ עוגת שוקולד עם לב חבוי ~ | Pink Lady

  6. פינגבק: Most Wanted ~ חודש ינאר 2014 | Pink Lady

    • היי טלי,
      התפוז היה מאוד גדול, ובנוסף לזה הוספתי את הפאלפ {השבבים שמופרדים מהמיץ} לתוך הכוס. שימי לב שאני מדברת על מידת כוס אוניברסלית ולא כוס זכוכית בגודל כזה או אחר.
      אם זה לא יוצא לך מתפוז אחד, תכיני משניים, העיקר שיהיה במידה של כוס אחת – כולל הפאלפ מהתפוז שסחטת, זה המרכיב שנותן את הארומה העשירה לעוגה הזו.

      בהצלחה, ועדכני איך יצא!

      הדס
      🙂

      • הכנתי, ויצא פשוט מעולה!!! הכנתי גם את עוגיות הטחינה. גילוי נאות: הוספתי ביצה (אני לא טבעונית אז אל תהרגו אותי….). את חומץ התפוחים החלפתי במיץ סחוט מלימון שלם, כולל קליפה מגוררת, וכרבע-שליש כוס סילאן לתערובת רטובה יותר. את כמות השמן הפחתתי לחצי כוס. יצאו עוגיות מעלפות!

  7. הכנתי סירופ סוכר (וגם רסק תפוחים…) ואפיתי את העוגה ביום שישי.
    היא הוגשה אמש במסיבת יום הולדת ארבע לָילדה כשכל האורחים קרניבורים סקפטיים .
    היא נחלה הצלחה גדולה יחד עם גלידוניות הבננה!

    • טל,
      איזה כייף של בוקר עשית לי 🙂 אני שמחה שכולם אהבו את העוגה וגם שהגלידוניות נחלו הצלחה {נו, זה מתכון קסם!} אם תרצי אני אשמח שתשתפי את הצילומים שלך בעמוד שלי בפייסבוק: https://www.facebook.com/veganlady.me יש לי אלבום שכולו מוקדש לבישולים של הגולשים 🙂

      שבוע טוב,
      הדס

      • הי הדס,

        האמת שלא צילמתי (את האוכל…).
        העוגה יצאה בול כמו שלך והגלידוניות הרבה פחות "כוסיות" משלך.

        אה, וגם אין לי פייסבוק…

      • תודה על התשובה.
        מתכננת לאפות את העוגה ביום שישי ופתאום שמתי לב שיש לי עוד שאלה:
        יש לך מתכון לסירופ סוכר?

        • טל,
          זה משהו שאמא שלי תמיד מכינה: כוס סוכר עם כוס מים, מרתיחים. נותנים לזה 20 דקות או עד שמסמיך. זהירות לא לשרוף! צריך לערבב מדיי פעם.
          בהצלחה!

    • שלום, יש לי 2 שאלות. האחת, אם אני ממירה בקמח מלא, האם צריך שיהיה קמח מלא תופח? או קמח מלא רגיל ולהוסיף עוד אבקת אפייה ביחס של כפית לכוס קמח?
      שאלה שנייה, אני רוצה להגיש את העוגה בשישי. האם אני יכולה להכין אותה יומיים קודם ולשמור במקרר? האם זה פוגע בטעם באיזשהו אופן?
      תודה רבה, הדס

      • היי הדס,
        איזה שם יפה יש לך 😉

        לגבי שאלותייך: את הקמח הרגיל ניתן להמיר במלא, רק שימי גם אבקת אפייה ביחס שרשמת לעיל. {כפית א.אפייה על כוס קמח}

        לגבי ההגשה- אני תמיד מעדיפה להגיש עוגות גג יום אחרי האפייה, במיוחד בעוגות עם פירות, שהסוכר בהם מתפרק מהר יותר מעוגות אחרות {למשל מוס או עוגות קפואות שאין בכלל שאלה לגבי ההכנה מראש}, במקרה הזה אני ממליצה להכין אפילו באותו יום ולהגיש ללא השהייה במקרר, רק צינון קל בטמפרטורת החדר לאחר האפייה.

        שיהיה יום נפלא ובהצלחה!

        הדס
        🙂

כתיבת תגובה