טופו צרוב עם תפוחי אדמה, פלפל ופול ירוק

המתכונים שאני הכי אוהבת הם אלו שמתחילים בטופו צרוב, בעיקר אלו כשהמקרר כמעט ריק וצריכה לאלתר מהירקות שנותרו לי במזווה ובמקפיא.

אז התחלתי עם טופו צרוב, תפוחי אדמה חתוכים בחופשיות לריבועים באותו הגודל בערך, פלפל אדום חתוך לרצועות ופול ירוק שנשאר לי בפריזר עוד מפסח, כן כן, האוצרות שהקפאתי לפני חצי שנה מתגלים שוב במתכונים שלי בבלוג, כמה אושר.

הוספתי לכל אלו מעט בהרט, גראם מסאלה, ומלא מלא שום טרי קצוץ. הא, וממש כמה שלוקים של רוטב סויה לקראת ההגשה. זהו. זה כל מה שתצטרכנה למתכון הזה, ותרגישו חופשי לאלתר, לשנות או להוסיף לפי טעמכן.

מה צריך?

חבילת טופו (300 גרם) חתוך לריבועים

2 תפוחי אדמה מקולפים וחתוכים לגודל שווה

1 פלפל אדום חתוך לרצועות

1 כוס של פול ירוק

5 שיני שום קצוצות

כפית בהרט

כפית גראם מסאלה

כמה שלוקים של רוטב סויה

אך מכינה?

צורבת את הטופו על מחבת עם מעט שמן זרעי ענבים. בסיר גדול שמה עט שמן וצורבת את תפוחי האדמה, מוסיפה לזה את הבהרט ואת הגראם מסאלה, ממשיכה לבחוש מדיי פעם, מוסיפה את הפלפל ואת הפול הירוק ומערבבת הכל יחד כמה דקות נוספות.

מוסיפה מים כמעט עד קו הירקות, מערבבת היטב ומכסה עד לרתיחה, שהמים רתחו מנמיכה את האש ומכסה את הסיר. חשוב לבדוק מדיי פעם שיש עדיין מים ולתת עירבוב עדין לירקות. כשאין מים כלל מוסיפה את הטופו לסיר ונותנת כמה שלוקים מעל של רטב סויה, עירבוב אחרון, תיקון תיבול ומגישה חם חם!

אני הכנתי תוך כדי קינואה לבנה, אפשר להגיש גם עם אורז.

בתאבון!