בלי ביצים: חביתה של עדשים כתומות

בלי ביצים: חביתה של עדשים כתומות

כבר המון זמן שאני מתכננת לשתף אתכם, הקוראים בבלוג, במתכון לחביתה המושלמת. לאחרונה נראו בטלויזיה תחקירים רבים על תעשיית הביצים בארץ, והיה חשוב לי לקדם את הנושא בעודו חם. אני מכינה את החביתה בדר"כ עם קמח חומוס ופולנטה {קמח תירס}, הפעם שידרגתי אותה עם עדשים כתומות מהסיבה הפשוטה שזה יוצא פשוט מעדן בהשוואה לקמחים האחרים. חביתה של עדשים כתומות עם קמח חומוס, פולנטה ותבלינים. אני ממליצה לכם להתפרע עם התוספות לחביתה, הפעם הכנתי עם המון כוסברה קצוצה דק, אבל גם פטריות, בצל או פלפלים אדומים יכולים להיות תוספת נהדרת לאומלט המשודרג הזה.

בלי ביצים: חביתה של עדשים כתומות

בלי ביצים: חביתה של עדשים כתומות

מה צריך? {ל- 2-3 חביתיות, זמן הכנה: כחצי שעה}

  1. 4 כפות עדשים כתומות {לא קמח, לא מושרות במים ולא מבושלות}
  2. 1 כף קמח חומוס
  3. 3 כפות פולנטה {קמח תירס}
  4. 3/4 כוס מים
  5. מעט מלח אטלנטי גס
  6. מעט פלפל שחור גרוס
  7. מעט כורכום
  8. לתוספת: כוסברה קצוצה דק
  9. מעט שמן זית לטיגון

איך מכינים?

  • שמים את כל המצרכים, למעט הכוסברה בבלנדר. מערבלים קלות ונותנים לבלילה לנוח עד שנקצוץ את הכוסברה ונכין את המחבת עם שמן הזית. ממשיכים לבלנדר היטב, עד שמתקבלת עיסה יחסית סמיכה, יותר סמיכה מבלילה של פנקייק! אחרת הכל יתפרק במחבת.
  • על אש גבוהה, מחממים את שמן הזית {בערך 2 כפות} במחבת. מניחים עם מצקת קטנה את הכמות הדרושה לחביתה, משטחים את הבלילה ומחכים 2-3 דקות עד שהחביתה מטוגנת היטב בקצוות העיגול, אין צורך לכסות את המחבת עם מכסה. הופכים אותה בזהירות {!} לצידה השני תוך כדי הנמכת האש לשתי דקות.
  • כשהחביתה מוכנה, מניחים אותה על נייר מטבח סופג. חוזרים על הפעולה עם שארית הבלילה.
  • ניתן לשלב את החביתה בסנדוויץ' עם אבוקדו, וירקות טריים.

בתאבון!

לעוד מתכונים:

פיצה עם גבינת מוצרלה טבעונית | פוקצ'ה של חומוס עם עגבניות מיובשות | קציצות של ענני כרובית | פאי רועים טבעוני

19 מחשבות על “בלי ביצים: חביתה של עדשים כתומות

  1. היי,
    אשמח לדעת למה יש צורך להוסיף שמרי בירה ? בהרבה מתכונים כתוב להוסיף וזה נראה לי לכ"כ בריא .
    תודה 🙂

    • היי יעל,
      ראשית המתכון שלי הוא ללא שמרי בירה, ואם יש מתכונים שמשלבים אותם- את יכולה להשמיט. מתכונים הם לא תורה מסיני, ואת יכולה תמיד לגוון ולהכין לפי טעמך האישי 🙂
      מה גם, שלפי דעתי שמרי בירה הכי טעימים כשהם בצורתם המקורית {ללא בישול, אפייה או טיגון}, כך שאם אני משתמשת בהם- זה יהיה מעל מנת פסטה {במקום פרמז'ן}, או מעל מרק או סלט. ובכל המקרים השימוש נעשה בצורתם החיה.

      מקווה שעזרתי 🙂

      הדס

  2. פינגבק: פטריות צלויות על ענני פולנטה איטלקית | Pink Lady

  3. אני מכין חביתת עדשים כתומות מקמח עדשים כפית שמרי בירה בצל מטוגן כף קמח חומוס כפית סודה לשתייה שגורם לחביתה להיות אורירית תבלינים ותוספות מה שבא לי זה יוצא טעים מאוד!

    • היי יואל,
      המתכון שלך בהחלט נשמע מעולה, אני חייבת להוסיף שמרי בירה בפעם הבאה, זה בהחלט יכול לתת תוצאה נהדרת!
      תודה,
      הדס 🙂

  4. היי הדס,
    זה נראה נהדר! אבל אשמח לדעת שני דברים, בנוגע לקמח החומוס, ניתן להמיר אותו בקמח אחר שהוא לא תפו"א? קמחים בסגנון דוחן, סויה, כוסמין, שיפון וכו'..
    דבר שני, האם אפשר להשתמש במעבד במקום בלנדר?

    תודה!! 🙂

    • סתיו,
      ניתן להמיר את הקמח חומוס בקמח פולנטה או בעוד עדשים {קמח תפוחי אדמה נראה לי כבד מדיי למתכון הזה}. לגבי קמחים אחרים – לא ניסיתי ונראה לי שפחות יתאימו, אבל אפשרי תמיד לנסות.
      בהצלחה!
      הדס 🙂

    • היי אורנה,
      בהחלט ניתן להמיר, שימי לב שמיכל שאלה את אותה השאלה לפניך בתגובות מעל 🙂
      שיהיה בהצלחה ועדכני איך יצא לך ❤

      הדס

    • היי ציפי,
      קמח תפוחי אדמה קצת שונה מקמח חומוס, אפשרי להמיר- אבל זה יתן מרקם דחוס יותר מהתוצאה שיצאה לי.
      בכל מקרה הייתי ממליצה שיהיה בבית קמח חומוס באופן קבוע ^_^
      בהצלחה!
      הדס 🙂

  5. נשמע נפלא. צריך להשרות את העדשים? ביצים הן הסיבה לזה שהפכתי לסוג של טבעונית וגם אני שמחה שנושא מגיע למרכז הבמה.

להשאיר תגובה

