טבעוני וללא סוכר: פנקייקים של שיבולת שועל ובננה

פנקייק טבעוני: שיבולת שועל ובננה

מה עושים בפוסט אחד שועלים ובננות? הריי קופים בכלל אוהבים בננות, ושיבולת שועל בכלל לא קשורה לשועלים, אבל זה נשמע דומה. אז אין פה שועלים {או סוכר!} אבל שיבולת שועל יש וגם בננות בשלות מדהימות, רק עוד 4 מצרכים ואתם מסודרים. מי שרוצה יכול להמיר את שיבולת השועל הרגילה בכזו ללא גלוטן {או בקמח ללא גלוטן} ותהיה לו מנה נפלאה לבוקר או בכל רגע שמתחשק.

פנקייק טבעוני: שיבולת שועל ובננה

מה צריך? {ל- 13 פנקייקים בגודל בינוני}

  1. 1 ורבע כוסות שיבולת שועל
  2. ½ כוס קמח כוסמת או קינואה {בהמלצת אחת הקוראות בבלוג, תודה לך יעל!}
  3. 2 כפיות אבקת אפייה
  4. ½ כפית מלח ים
  5. ½1 כוסות חלב שקדים
  6. 2 בננות בשלות
  7. אופציונלי: ½ כפית תמצית וניל

איך מכינים?

  • שמים את כל המצרכים בבלנדר, מלבד הבננות, עד לקבלת נוזל אחיד. לאחר מכן מוסיפים את הבננות ואת תמצית הוניל וממשיכים לבבלנדר עד שהבלילה חלקה.
  • עם מצקת גדולה יוצקים מהבלילה על מחבת נון-סטיק חמה{משומנת קלות עם שמן זרעי ענבים או קוקוס), מטגנים עד שבפנקייק נוצרות בועות בצד אחד ואז הופכים לצד השני.
  • מגישים עם סילאן, ממרח חרובים, חמאת בוטנים, מייפל, פירות יער, תותים, קצפת, או סתם עם ריבה. אפשר גם לאכול עם ממרח מלוח, ה"מתוק" כמעט ולא מורגש בפנקייקים.

בתאבון!

פנקייק טבעוני: שיבולת שועל ובננה

banana-oatmeal-pancakes

לעוד מתכונים מתוקים:

מיני-עוגות-לחם של בננה ואגוזי מלך | ריסז: חטיפי שוקולד ממולאים מרציפן | עוגת שוקולד עם לב חבוי | עוגת שמרים-שוקולד טבעונית של אמא | גלידוניות בננה מצופות שוקולד | מוס שוקולד טבעוני | חטיף חמאת בוטנים, בייגל'ה ושוקולד
61 מחשבות על “טבעוני וללא סוכר: פנקייקים של שיבולת שועל ובננה

  1. היי, תודה רבה מאד נהננו מהמתכון:) השתמשתי רק בחצי בננה (כי זה מה שהיה לי) ובמקום לטגן יצקתי מהבלילה פנקייקים על תבנית משומנת במעט שמן קוקוס ואפיתי בתנור במשך רבע שעה-עשרים דקות. יצאו מעין עוגיות פנקייק ענקיות פריכות מבחוץ נימוחות מבפנים-מעולות! בגלל שאין במתכון סוכר והשתמשתי רק בחצי בננה המתיקות הייתה עוד יותר מעודנת אז ממרחים ותוספות מלוחות התאימו לא פחות מהמתוקות. מומלץ:)

  2. וואו! לא יכולתי להפסיק לאכול! השתמשתי בקמח רגיל ללא תמצית וניל (לא היה ואני חושבת שזה יכול להוסיף המון)
    גם בלי שמן בכלל הצלחתי להפריד מהמחבת אבל זה קצת כיווצ'ץ' את הצורה שלה. כדאי לשים ממש טיפה

    • היי חרות,
      לטעמי לא הייתי מכינה כמות ומאחסנת במקרר מהסיבה שיש בה בננה, ופירות נוטים להתחמצן מהר מאוד.
      מציעה לך להכין את כל הפנקייקים ולהקפיא אותם מוכנים – נראה לי יותר טוב!

      ספרי איך התינוקת הגיבה להם- אהבה אותם או לא?
      בהצלחה!

      הדס ❤

      • טוב אז לא הסתדרתי עם הפנקייקים – יצא לי כנראה סמיך מידיי ואין לי מחבת נונסטיק. אז אחרי שהתחברשו לי כמה, החלטתי לאפות את הבלילה כמאפינס – יצא קצת צמיגי כי הבלילה לא בדיוק מתאימה אבל בשורה התחתונה – הצלחה! היא עפה על זה :)))
        אגב אני השתמשתי בחלב שקדים ללא סוכר, לכן הוספתי כף סילאן, כף טחינה וכף זרעי צ'יה, סתם כי זה בריא 🙂
        תודה על המתכון!!

        • היי חרות!
          שמחה לשמוע שהסתדרת 🙂
          ושהתינוקת אהבה את התוצר למרות ההסתבכות! בפעם הבאה פשוט תוסיפי עוד נוזל ואז הבלילה תהיה דלילה ויהיה לך קל יותר בטיגון.
          ערב נפלא,

          הדס ❤

  3. נא ה מעולה!! אבל שאלה לגבי השילוב של הבננות. אני יודעת שלא מומלץ לאכול פירות עם פחמימות או לאחר ארוחות – מעלה רקבון בקיבה וכו'. אז למה הרבה מתכוני בריאות משלבים פחמימות עם פירות?!

    • הי מורן!

      לצערי אין לי את התשובה לשאלתך. לא למדתי תזונה וגם לא חקרתי בנושא… אם יש לך איזה מאמר בנושא אשמח לקרוא ולהחכים.

      התשובה הפשוטה שלי היא – כי השילוב הזה טעים מאוד בעיני 🙂
      מה גם שהרבה תחליפים לביצים בעוגות טבעוניות הם בננה או תפוחים, נראה לי שזה עדיף על הריקבון של הביצים מהלולים.

      יום נפלא,
      הדס ❤

      • חברה שלי אתיופית אז יש לה בבית,הם קונים מספק 20-50 קילו לאנג'רה.
        בחנויות טבע יש אבל זה יקר שם.
        ונראה לי שבחנויות תבלינים אתיופיות גם יש במחיר יותר חביב.

  4. לא היה לי חלב שקדים. השתמשתי בחלב אורז במקום ובמתכון עם הקינואה. יצא ממש מתפרק ולא ככ אכיל. טעים ברגע הראשון אבל אחכ מוזר מאד כמו חציל…הקינואה נשארה שלמה למרות שטחנתי הרבה.
    בקיצר..אנסה את המתכון הבסיסי.

      • היי ענבל!
        שמחה שהילדה אהבה את המנה 🙂
        לגבי התפרקותה- כנראה שזה קרה בגלל שהקינואה נשארה שלמה… חשוב להשתמש בקמח קינאה או כוסמת או לטחון דק לקמח, אני משערת שזה בדיוק מה שקרה לך – השימוש בקינואה לא טחונה דק.
        שימי לב שאחת הקוראות השתמשה בקמח קינואה- לי אין את הניסיון בכך. אבל היא כתבה תגובה למעלה 🙂
        המשך יום נעים וסופ"ש נפלא,

        הדס ❤

  5. היי, עשיתי בדיוק לפי המתכון, במחבת פנקייקים עם מעט מעט שמן קוקוס, והפנקייקים התפרקו ולא היו מוכנים מבפנים…יש לך רעיון למה זה קרה?
    מעבר לבעיה הקטנה הזאת, מה שיצא היה טעים מאוד 🙂

    • היי אביטל,
      אני יכולה רק לנחש שאולי הפנקייקים היו עבים מדיי ולכן לא טוגנו גם מבפנים.
      ממליצה להשתמש בקצת – הרבה שמן בעת הטיגון, ולו רק בגלל העובדה שאין בבלילה בכלל רכיב שומני.

      חג שמח,
      הדס ❤

    • היי יעל,
      מעולם לא ניסיתי לאפות עם כוסמת ירוקה… אולי זה יעבוד אבל אני משוכנעת שאת קמח הכוסמת מכינים מכוסמת קלויה {חומה}.
      את יכולה לנסות אם יש לך נסיון באפייה של כוסמת ירוקה, אני – לצערי – לא מבינה בזה.
      אשמח לדעת במידה וכן הלך לך עם הירוקה ❤

      בהצלחה ושבת שלום,
      הדס 🙂

  6. היי לך! הכנתי את זה וזה יצא טעים בטירוף ומשאיר הרגשה טובה של שובע בריא ובלי להרגיש נפוח ורע מהפנקייקים שאנו אגילים אליו! תודה רבה
    (פרסמתי תמונות בפייסבוק)

  7. הכנתי כבר פעמיים ויוצא מעולה. ילדים חיסלו בלי בכלל לדעת שיש קמח כוסמת בפנים.
    זה הופך למתכון הפנקייקים הקבוע (רק שיהיו תמיד בננות בשלות)

  8. היי הדס,
    רציתי לדעת, האם זה אפשרי להחליף את הבננות בפרי אחר? ואם כן אילו פרות יכולים להשתלב טוב? האם אננס יכול להיות טוב?

    תודה!! 🙂

  9. יצא ממש טעים וקל להכנה מה שמוסיף לכייף.
    השתמשתי בחלב אגוזי לוז ובקמח חיטה מלא וטוגן במעט שמן קוקוס.
    הרבה יותר טעים מרוב האלטרנטיבות וגם יותר בריא.
    תודה לך:)

  10. מדהים!!! הכנתי אתמול ויצא כל כך טעים!!! את קמח הכוסמת החלפתי בקמח מלא תופח, ואת החלב במים, והוספתי שקית סוכר וניל כי אצלנו בבית אוהבים מתוק. יצא פשוט נפלא ונזלל עם סירופ מייפל טהור. תודה על מתכון מנצח שייכנס למטבח שלי קבוע. טעים, מהיר, משביע ונטול רגשות אשמה מכל הסוגים!

  11. וואו! הכנתי היום בבוקר וכולם חגגו. אני אכלתי עם גבינה טבעונית, הילדים עם מייל והבעל עם אבוקדו. הפנקייק הזה הזכיר לי את הפנקייק שהייתי אוכלת לפני ימי הטבעונות (עם גיל). תודה על מתכון נפלא!!!

  12. הכנתי היום בגרסה קצת שונה – בהתאם לנסיבות ולמצרכים במזווה… (בננה אחת, קמח רגיל תופח {אבוי}, סוכר וניל וכמה כפיות קטנות ומתוקות של סוכר קנים:-) יצא פשוט מופלא ומשובח. בשל העדר השמן במתכון עצמו, העדפתי לשמן את המחבת היטב ואף הוספתי שמן מדי פעם. יצאו פנקייקים מופתיים, עיגולים רכים וטעימים. (ניסיתי לערום תלולית על מנת לצלם והתקשיתי להתאפק מלזלול אותם על המקום.) בכל זאת צילמתי, איך שולחים אלייך?

  13. עשיתי את המתכון היום, כי באמת שהתמונות נראו מגרות וטעימות, אבל אצלי יצא ממש לא סימפטי – כהה מאוד (מאוד מאוד) ובקושי רב מאוד התגרד מהמחבת… ממש מייאש וגם הטעם, 99 אחוז כוסמת… 😦
    בכל אופן, אני באמת פעלתי קופי לפי המתכון, הדבר היחידי – במקום קמח כוסמת לקחתי כוסמת קלויה וטחנתי לאבקה. האם יכול להיות שבגלל זה ההבדל הגדול?

    • היי נטלי,
      אני חושבת שאין הבדל {גדול} בין כוסמת קלויה וטחונה לקמח כוסמת, והשימוש בחצי כוס של הקמח לא אמור להניב טעם דומיננטי במיוחד, להיפך- מה שדומיננטי זה הטעם של השיבולת שועל. אני ממליצה לך להשתמש בקמחים אחרים ולראות האם טעים לך בשילובים אחרים.
      לגבי הצבע שלהם: גם אצלי הם יצאו שחומים יותר בצד אחד, בתמונות צילמתי את הצד ה"יפה" עם הבועות, מה גם שהשתמשתי במחבת נון-סטיק ומעט שמן, אם המחבת שלך היא שונה את צריכה לשמן אותה יותר. בכל אופן, ההידבקות נוצרת בתחילת הטיגון של הבלילה, לכן רצוי לתת לזה 3-4 דקות לפני שהופכים לפחות, ולווסת את עוצמת הגז {לא גבוה ולא נמוך מדיי- באמצע, כך זה היה אצלי} לפי החוזק של הכיריים שלך {כמובן שהפנקייק הראשון שלי גם נדבק ויצא סוג של קווץ'}.
      אני ממליצה גם להכין אותם קטנים יחסית, כך ההכנה הופכת קלילה יותר.
      מקווה שעזרתי!
      חתימה טובה,
      הדס 🙂

  14. יצא מעולה!!! וממש כיף שזה בריא ואפשר לאכול הרבה מזה 🙂 השתמשתי בחלב אגוזי לוז כי לא היה לי חלב שקדים ובקמח כוסמין מלא. תודה! 🙂

    • היי חן,

      את הראשונה שדיווחה לי על הפנקייקים, כל כך כייף לשמוע שאהבת, וטוב לדעת שניתן לגוון עם קמחים שונים ועם חלב אגוזים. נפלא!

      יום מעולה,
      הדס 🙂

  15. הדס שלום רב,

    נרשמתי ממש לאחרונה ותודה רבה על המתכונים.

    האם יש לך הצעות לארוחה מפסקת טבעונית?

    תודה וגמר חתימה טובה,

    סיגלית

    • היי מיכל,
      השתמשתי בשיבולת דקה, אבל את יכולה גם להשתמש בעבה, אל תשכחי שהכל עובר בבלנדר, אז אין לזה משמעות 🙂

      בהצלחה!
      הדס 🙂

להשאיר תגובה

