ארוחה בסיר אחד: פתיתים, עגבניות ובזיליקום

ארוחה בסיר אחד: פתיתים, עגבניות ובזיליקום

כל הזמן אנשים שואלים אותי: יש לך מתכון לארוחה שלמה בסיר אחד, שניתן להכין בצ'יק ושגם ילדים יאהבו? חיפשתי ועברתי על המון מתכונים שמוצעים ברשת, בסוף את ההשראה לקחתי מתוך הבלוג: Ordinary Veganאני ממליצה לכם לנסות להכין אותו לא רק בגלל הריח הנפלא שמתשפט בבית והטעם העשיר של התבשיל, אלא גם כדי שתוכלו לחסוך לעצמכם זמן בבישול ואפילו הילדים יטרפו את המנה מהסיר. במתכון המקורי יש שימוש בפסטה, כך שתרגישו חופשי להכין את המנה הזו גם עם פסטה שהילדים אוהבים, אפשר כזו שמגיעה בצורות של חיות או אותיות. ארוחה בסיר אחד: פתיתי אורז מבושלים עם עגבניות ובזיליקום.

ארוחה בסיר אחד: פתיתים, עגבניות ובזיליקום

מה צריך? {ל-6 מנות, זמן הכנה: 30 דקות}

  1. 340 גרם פתיתים מאורכים {צורת אורז}
  2. ½1 כוסות קוביות עגבניה, עם הנוזלים
  3. 1 בצל סגול, חתוך לרצועות
  4. 4 שיני שום, חתוכות לפרוסות דקות
  5. ½ כפית פפריקה מעושנת/שבבי צ'ילי
  6. 1 כפית מלח אטלנטי גס
  7. פלפל שחור טחון, טרי
  8. 2 כפיות עלי אורגנו, מיובשים
  9. קומץ עלי בזיליקום טריים, קצוצים גס
  10. 4 וחצי כוסות ציר מרק ירקות/מים רותחים
  11. 2 כפות שמן זית

איך מכינים?

  • בסיר גדול מניחים את הפתיתים, העגבניות, הבצל, השום, והבזיליקום. יוצקים את ציר הירקות {או המים}. מפזרים את הפפריקה והאורגנו מעל הכל. מטפטפים את שמן הזית, מוסיפים מלח וקצת פלפל שחור גרוס.
  • מכסים את הסיר ומביאים לרתיחה, מפחיתים לאש נמוכה ומבשלים כ-10 דקות נוספות, תוך ערבוב כל 2 דקות. מבשלים עד שנותר סנטימטר אחד של נוזל בתחתית הסיר.
  • מכבים את האש ומתקנים תיבול אם צריך. מגישים חם 🙂

בתאבון!

לעוד מתכוני פסטה:

מאק-אנד-צ'יז: מקרוני וגבינה טבעוני | פסטה פנה ברוטב עגבניות ובזיליקום: לטרוף מהסיר! | פסטה פנה עם תרד ושעועית מש | אטריות סובה ברוטב אלפרדו פטריות | ניוקי תרד ברוטב עגבניות | ספגטי טבעוני עם תפוחי אדמה ובטטה ברוטב שמנת | ספגטי "בולונז" טבעוני

ארוחה בסיר אחד: פתיתים, עגבניות ובזיליקום

מודעות פרסומת

4 מחשבות על “ארוחה בסיר אחד: פתיתים, עגבניות ובזיליקום

  1. פינגבק: פטריות צלויות על ענני פולנטה איטלקית | Pink Lady

  2. נשמע מתכון יאמי, ממליצה להשתמש בפתיתים מקמח כוסמין (יש לחברת "השדה") יש להם
    פתיתים עגולים וגם מאורכים והם אפילו יותר טעימים מהרגיל. (הכוסמין נותן להם מתיקות מסוימת ) ובעיקר יותר בריא.

    • היי נילס,
      אני באופן אישי לא הוספתי תבלינים מעבר למה שכתוב במתכון – והכנתי אותו עם מים רותחים. בכל מקרה תמיד חשוב לדעת שבסוף הבישול אפשר לתקן תיבול לפי הטעם.

      בהצלחה!

      הדס
      🙂

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s