מוס שוקולד טבעוני

מוס שוקולד טבעוני

איזה כייף לטעום שוב מוס שוקולד אחרי שנה וחצי של טבעונות! אין לכם מושג כמה זמן חיכיתי לקינוח הזה, מוס שוקולד קרמי, עשיר ומתוק שאי אפשר להפסיק לאכול.

מוס שוקולד טבעוני

במהלך צילומי המוס נטרפו 2 מנות במהירות שיא, זו היתה הוכחה לכך שמשהו טוב יצא מהמתכון הזה ואין לי ספק שהוא יככב באירועים מיוחדים בעתיד. שימו לב שהוא גם כשר לפסח וללא גלוטן.

מה צריך? {ל-10 מנות אישיות בתבניות מאפינס מסיליקון}

  1. 225 גרם שוקולד מריר 70%, קצוץ
  2. 225 גרם קרם קוקוס, 21% שומן
  3. 2 כפיות נס קפה {אופציונלי}
  4. 1/4 כפית מלח אטלנטי
  5. לקישוט: מעט אבקת קקאו

איך מכינים?

  • בבן מארי ממיסים את השוקולד, מוסיפים לו תוך כדי המסה את הקפה {אופציונלי} ואת המלח. כשהשוקולד מומס לחלוטין, מניחים אותו לקירור בצד עד שקרם הקוקוס יהיה מוכן.
  • מכינים את הקרם קוקוס: את פחית הקרם מניחים במקרר לפחות לילה קודם, בזמן שהקרם במקרר, הוא מתקשה מאוד והנוזלים הנותרים ניפרדים מהקרם עצמו, כך יש לנו קרם מרוכז מאוד ועשיר בשומן. מוציאים מהמקרר ובזהירות פותחים ומוציאים לקערה גדולה את קרם הקוקוס המוקשה בלבד {ללא הנוזלים}. מקציפים עם מיקסר ידני כ10 דקות, או עד שהקרם מתקשה לכדי קצפת אמיתית.
  • מוסיפים לקערת הקרם את השוקולד {שהספיק להצטנן בינתיים}, ומערבבים היטב עם מרית עד לאיחוד מלא של התערובות. חשוב לערבב היטב כדי שלא ישארו חלקים לא מוטמעים במוס.
  • מעבירים לתבניות המאפינס {אני השתמשתי בסיליקון- כך גם קל יותר להוציא אותם כשהם מוכנים} בערך 2 כפות מהמוס בכל תבנית קטנה. מקררים לפחות 5 שעות, או לילה שלם.
  • להגשה: מוציאים מהמקרר, לוקחים צלחת הגשה. מחלצים את המוס מתבנית הסיליקון, הופכים אותו על ראשו, מפזרים מעט אבקת קקאו מעל, ומגישים למרכז השולחן כדי שכולם יאכלו ממנו יחד. אל תשכחו את הכפיות!
  • טיפים! *ניתן להכין בתבנית לוף קטנה {10*22 ס"מ}. *מצאתי שתבניות הסיליקון מעולות למתכון הזה, המוס ממש רגיש כשהוא קר וקל מאוד לחלץ אותו בגלל הגמישות של הסיליקון. *ניתן להגיש עם פירות יער מעל וקצפת קוקוס לקבלת מתכון מושחת לחלוטין.

מוס שוקולד טבעוני

בתאבון!

לעוד מתכוני שוקולד:

מאפינס שוקולד ואוכמניות טבעוני | כדורי שוקולד: כשבא לנשנש משהו מתוק | עוגת שוקולד ליום הולדת: כי אין חגיגה בלי עוגה | עוגת שמרים עם שוקולד ואגוזים טבעונית | עוגיות שוקולד צ'יפס טבעוניות | ממרח שוקולוז או: נוטלה טבעוני

מוס שוקולד טבעוני

53 מחשבות על “מוס שוקולד טבעוני

  1. נראה נהדר!
    אני רוצה להכין לארוחת ליל הסדר עם המשפחה.
    כמה זמן מראש את ממליצה לי להכין את הקינוח? והאם הוא ישרוד נסיעה של שעתיים?

    • ממליצה להכין אותו יום לפני.
      את יכולה להקפיא אותו ואז לתת לו שעתיים בצידנית קטנה כדי שלא ימס לגמרי. כשמגיעה לבית המארח להכניס למקרר ולא למקפיא. למרות שגם קפוא נראה לי שזה יהיה טעים 🙂

      חג אביב שמח!
      הדס ❤

  2. היי הדס! תודה על המתכון. יש לי שאלה- אני יכולה לדעתך להכין את המוס יום מראש ולשמור אותו במקרר עד להגשה ביום שלמחרת?

    תודה מראש

  3. הי הדס
    נראה מתכון מעולה.כשכתבת ״כמו קצפת״ הכוונה היא שיצא נפוח ותפוח כמו קצפת חלבית?
    מפחית של 400גרם יוצא קרם מוקשה, אין לי מושג כמה גרמים, לדעתך יוצא יותר או פחות? האם הכוונה ל225 גרם נטו חומר מוקשה?
    האם יש רעיונות מה עושים עם המים שנשארים בפחית?
    חג שמח
    לאה

    • היי לאה,
      כפי שכתבתי: עד שהקרם מתקשה לכדי קצפת אמיתית.
      הכוונה שהוא מקבל מרקם יציב, למיטב זכרוני הוא לא "תופח" כמו קצפת צמחית, אבל המרקם דומה. בקצפת חלבית הפסקתי להשתמש לפני 3 שנים – כך שאיני זוכרת.
      לגבי כמויות הקרם- למיטב זכרוני זו כל הכמות של קרם הקוקוס המוקשה של פחית אחת. אם יש לך אפשרות לשקילה – מה טוב.
      את מי הקוקוס שנשארים אני מקפיאה בשקיות של קוביות קרח- כך משתמשת כשצריכה להעשיר תבשילים או בשייקים.
      בהצלחה וחג שמח!

      הדס ❤

  4. פינגבק: ריבועי פאדג' של חמאת בוטנים ושוקולד | Pink Lady

  5. פינגבק: Vegan Chocolate Mousse | Juv's Vegan Tips

  6. פינגבק: ~ טבעוני וללא סוכר: פנקייקים של שיבולת שועל ובננה ~ | Pink Lady

  7. היי, אני עכשיו בדרך להכין את זה!
    אני לא אספיק עד שבת לשים את הקרם במקרר…
    אז שמתי את זה במקפיא.
    עוד שעתיים אני אתחיל להכין 🙂
    נראה מעולה!
    תודה רבההה!
    יש לי שאלה:
    האם כשמקררים את זה במקפיא- יוצא אותו הדבר?
    ואם לא, אז מה עושים?

  8. לא הייתה אפשרות להגיב לתשובה האחרונה שלך אלי, אז אני פותחת תגובה חדשה רק כדי להודות לך. את פשוט מקסימה! תודה ענקית וחג שמח!

  9. פינגבק: ~ כדורי אנרגיה של לימון ופרג ~ | Pink Lady

  10. פינגבק: ~ פנקייק טבעוני עם בלובריז ~ | Pink Lady

  11. פינגבק: ~ שיא השלמות: קאפקייקס ועוגה של שוקולד בציפוי גנאש חלומי ~ | Pink Lady

  12. וואו! הכנתי את זה כקינוח לארוחה טבעונית שעשינו בסוף השבוע ואנשים פשוט התמוגגו על הטעם! הגשתי את זה עם קצפת צמחית מלמעלה וטיפת אבקת קקאו וזה היה פשוט תענוג לעין ולחך! תודה רבה על המתכון!!!

  13. פינגבק: ~ קראמבל תותים טבעוני ~ | Pink Lady

  14. פינגבק: Most Wanted ~ חודש נובמבר 2013 | Pink Lady

  15. היי הדס, תודה. הבנתי שהגודל של המאפינסופגניה גדול מזה של המוס, אבל היה עוזר אם הייתי יודעת לפחות אחד מהגדלים, שישמש לי כמדד לגודל השני… 😛

      • תודה על המתכון הנפלא!!! הכנתי ויצא ממש מעולה=אנשים ממש ליקקו את הצלחת.

        רוצה להתייעץ לגבי משהו, כשהוצאתי את הקרם המוקשה לקערה והתחלתי להקציף הוא היה כמו קצפת אחרי 5 שניות ולא נדרשו 10 דקות מכיוון שהוא היה כבר קשה. התוצאה הסופית יצאה יותר נוקשה ופחות מוסית. זה לא אומר שהטעם הוא לא אלוהי, כי הוא כן! 🙂 אז לפעם הבאה האם כדאי לתת לקרם המוקשה להפשיר מעט לפני שאני מקציפה? תודה מראש!

        • היי בילי,
          שמחה שיצא לך מעולה!

          לגבי ההוראות: אין טעם להפשיר או לחמם את הקרם, המטרה בקירור מראש של קרם הקוקוס הוא להעניק לו מרקם של שמנת מתוקה, ואפשקט של קצפת. אם תמשיכי להקציף את קרם הקוקוס {עשר דקות לפחות}, הוא פשוט יקבל אווריריות נהדרת וכך המוס לא יהיה מרוכז או נוקשה.

          חג שמח ותודה על השאלה הנפלאה,

          הדס
          🙂

  16. אני כל כך הולכת לנסות את זה! פשוט נראה מדהים! מה הקוטר והעומק של העיגולים בתבנית המאפינס? יש לי תבנית סיליקון, אבל היא מיועדת למאפינס די ענקיים וזה לא נראה לי המצב כאן. תודה.

      • הי הדס,
        גם לי יש תבנית סיליקון עם 8 מקומות למאפינס. אבל זה עמוק. האם אני צריכה לקנות תבנית מיוחדת בשביל המתכון הזה? ממש בא לי לנסות אותו….
        תודה

        • שלילי ענת,
          כל שעליך לעשות הוא למלא עד חצי מגובה השקעים. כך יהיו לך מנות קטנות ומתוקות בלי טירחה נוספת של קניה.

          בהצלחה!
          הדס
          🙂

    • היי גלעד,
      אין לי מושג להגיד לך כמה הקרם קוקוס שווה בכוסות. מה שכן, הפחיות מגיעות במשקל של 400 גרם, פשוט תנסה לחתוך מהקרם חצי פלוס כמה כפות.
      אני חושבת שסטייה לפה או לשם לא תעשה הבדל, הרעיון הוא שיש אותה כמות של קרם קוקוס ושוקולד מריר במתכון וכך יש גם באלאנס בטעמים.

      בהצלחה!
      הדס

  17. פינגבק: ~ ספיישל חנוכה: סופגניות טבעוניות ~ | Vegan Lady

  18. הכנתי את זה והיו כמה בעיות בדרך. המי קוקוס לא נפרדו בצורה מושלמת מהקרם קוקוס (אולי כי היו רק 7 שעות במקרר) אז הוא היה עדיין קצת נוזלי, חשבתי שזה יהרוס הכל. ניסיתי להקציף והמקציף שלי מאוד חלש ומת באמצע אבל עדיין עשה משהו. החלטתי בכל זאת ללכת על זה והוספתי את השוקולד.

    אחרי 2.5 שעות בקירור ניסיתי ואני מכריזה על זה כקינוח הטבעוני הכי מוצלח שנתקלתי בו.
    המרקם מושלם, הטעם עשיר ואי אפשר לדעת שזה לא חלבי!
    פשוט שלמות. כבוד.

    • מהממת שכמוך דנה!

      כל הכבוד על התושייה שהפגנת, לפעמים הקרם באמת לא מתקשה כל כך מהר, ויש סוגים שלוקח להם יותר זמן.
      בכל מקרה אני שמחה לדעת שגם אם לא מגיעים להקצפה מלאה זה עובד, ואני מסכימה לחלוטין שזה הקינוח הטבעוני הכי טעים בעולם 🙂
      שבת שלום ותודה תודה תודה!

      אור ואהבה,
      הדס

    • היי ניבה,
      אין צורך בעוד ממתיקים, המוס יוצא מתוק מספיק.

      בכל אופן את יכולה לטעום ממנו לפני שאת מכניסה למקרר, ואם בא לך להוסיף ממתיק.

      ערב נעים,
      הדס
      3>

    • היי שרון,
      לא טענתי שאני משתמשת בקרם קוקוס מפחית ללא חומרים משמרים.
      אין לי מושג אם יש דבר כזה אבל אני בטוחה שאם תחפשי טוב אולי תמצאי מתכון לקרם קוקוס מקוקוס צעיר באינטרנט.
      אני פחות מקפידה בענייני קרם הקוקוס, ומעדיפה להוציא מהמתכונים שלי כמה שיותר את השמנת המתוקה הצמחית.

      ערב נעים,
      הדס
      3>

כתיבת תגובה

