~ בראוניז חמאת בוטנים או: מה עושה פה שעועית? ~

בראוניז חמאת בוטנים

כל מתכון שאני מכינה מעביר אותי סוג של מסע מרגש. מהרגע בו יש לי רעיון, עד לחיפוש ברחבי הרשת אחר מתכון קל מצד אחד ומגרה מצד שני ועד ההכנה וכמובן התענוג בטעימה הראשונה. הפעם ניסיתי לעזור לחברה טובה שהבת שלה מסרבת בכל תוקף לאכול קטניות, אמרתי לה אני אמצא לך מתכון שהיא בכלל לא תרגיש שיש שם קטניות, וכך בסופו של דבר, הגעתי לבראוניז המהממים של קייטי מהבלוג lunch box bunch.

בראוניז חמאת בוטנים

הייתי נחושה בדעתי שהילדה תתאהב בבראוניז הללו, כך הכנתי אותם בערב אחד, שבו התאוששתי ממיגרנה, סוג של אפייה בריפוי – אם תרצו לקרוא לזה כך.

מה צריך? {לתבנית בגודל 20*20, מניב 16 חתיכות בראוניז}

לבראוניז:

  1. 2 כוסות שעועית שחורה מבושלת {ללא מלח}
  2. 7 תמרים מסוג מג'הול גדולים, מגולענים – לבדוק מושרים במים חצי שעה
  3. 4 כפות שמן קוקוס אורגני, מומס
  4. 1/2 כוס סירופ מייפל
  5. 1/3 כפית תמצית וניל
  6. 1 כפית מלח
  7. 1/2 כוס אבקת קקאו
  8. 1/4 כפית קינמון
  9. 1/2 כוס קמח כוסמין מלא, מנחת הארץ {או כל קמח אחר}
  10. 1 כפית זרעי פשתן {רשות}
  11. 1 ו-1/2 כפיות קפה נמס {רשות}

לציפוי:

  1. 3 כפות חמאת בוטנים + 1 כפית שמן קוקוס
  2. 1/3 כוס אגוזי מלך, קצוצים
  3. 1/4 כוס שוקולד צ'יפס
  4. 1/4 כוס פתיתי קוקוס {רשות}

אופן הכנה:

  • מחממים תנור לחום של 190 מעלות צלזיוס.
  • שמים את התמרים, השעועית השחורה, המייפל, המלח, תמצית הוניל, שמן הקוקוס, וזרעי הפשתן במהירות גבוהה בבלנדר או במעבד מזון. מתחלים בעוצמה נמוכה עד שהתערובת מאוד חלקה.
  • מעבירים את התערובת לקערת ערבוב גדולה לתוכה מקפלים את אבקת הקקאו, הקמח, הקינמון והקפה.
  • משמנים את תבנית האפייה, אני שמתי גם נייר אפייה, שופכים את תערובת הבראוניז ומחליקים עם מרית.
  • במחבת קטנה מחממים את חמאת הבוטנים והשמן יחד, כך שנוצרת לנו תערובת חמאת בוטנים מאוד נוזלית. מפזרים על גבי הבלילה בתבנית ויוצרים "מערבולות" בבראוניז באמצעות סכין.
  • מוסיפים את השוקולד-צ'יפס ואגוזי המלך על גבי כל היצירה הזו. {כאן פתיתי הקוקוס ישולבו במידה והחלטתם להכין איתם, אני הכנתי בלי}.
  • אופים בחום של 190 מעלות למשך כ- 35 דקות. אפשר לקרר לפחות רבע שעה לפני החיתוך – מגישים בעודם חמים, בשלב זה הם יהיו רכים ואולי יתפרקו כשתאכלו אותם. אני מעדיפה לאפשר להם להתקרר שעה על מנת לקבל מרקם מוצק יותר, כך גם ניתן לפרוס אותן בקלות רבה.
  • לאחסן על השיש, אם יחוסלו תוך יום אחד, או לאחסן במקרר עד שבוע. רצוי לחמם את העוגיות בתנור לפני ההגשה.

בראוניז חמאת בוטנים

בתאבון!

לעוד מתכוני שוקולד בבלוג:

חטיף חמאת בוטנים, בייגל'ה ושוקולד

מאפינס שוקולד ואוכמניות

כדורי שוקולד: כשבא לנשנש משהו מתוק

עוגיות שוקולד צ'יפס

בראוניז חמאת בוטנים

21 מחשבות על “~ בראוניז חמאת בוטנים או: מה עושה פה שעועית? ~

  1. יש אנשים שמפרסמים מתכונים לא הגיוניים. לדוגמה: במתכון זה : 1 כפית מלח!!!! נראה לי שכל מי שהכין לפי המתכון התאכזב מאוד מפני שהתוצאה לא יכולה להיות טעימה גם עם חצי מכמות המלח.
    אני לקחתי את הרעיון, שדרגתי אותו, וקיבלתי בראוניס מדהימים שקשה להפסיק לאכול אותם.
    אז תודה על הרעיון

    • היי תיקי
      מוזמנת להציץ בתגובות הקודמות לשלך, דווקא הרבה יצאו מרוצים מהמתכון, הכל עניין של טעם 🙂
      שמחה שנהנת מהרעיון ושהתוצאה בסוף יצאה לך טעימה.
      שבת שלום,
      הדס ❤

  2. המתכון נראה מעולה ואפילו בישלתי שעועית אבל אני לא משתמשת בחמאת בוטנים …
    במה אפשר להחליף אותה?
    תודה רבה!

  3. יצא מדהים אני במקום חמאת בוטנים לאחר אפייה כמעט מלאה המסתי 3 כפיות שקדים טוחנים מלאים בעכבישה קרה עם כפית משמן קוקס ואיזה חופן של שבבי קוקוס ומעל בוטנים מרוסקים ואז זה נכנס לתנור לק'בל צבע , בנוסף במקום סירופ מייפל שלא היה לי השתמשתי בחצי סילאן חצי סיירופ חרובים וכמובן כדאי להעשיר שברתי פנימה 200 גרם שוקולד מריר 70 אחוז קקאו, יצא עשיר וכבד ומדהים ברמות על. והכי חשוב בריא ומזין

    • היי לאה,

      טרם ניסיתי להמיר בשמן אחר, אבל נראה לישיעבוד לא רע גם עם שמן צמחי כגון – זרעי ענבים, תירס, קנולה, חמניות…

      בהצלחה ואל תשכחי לעדכן איך יצא!

      הדס
      🙂

  4. פינגבק: ~ חמאת בוטנים ביתית טבעונית ~ | Pink Lady

  5. פינגבק: ~ אצבעות חמאת בוטנים ואגוזים או: סיגרים מתוקים ~ | Vegan Lady

  6. פינגבק: ~ וולנטיין דיי: פנקייק טבעוני מאוהב ~ | Vegan Lady

  7. נשמע מצוין!
    שתי שאלות:
    1. מה היה בסוף – הילדה אהבה?
    2. יש לך מושג האם קוביה או שתיים כאלו מהוות תחליף למנת קטניות יומית עבור ילדה צמחונית בת שבע? (גם היא סרבנית קטניות…)

    • היי פז!
      הילדה בסוף לא אהבה את הבראוניז, אמא שלה העידה שהיא אחת הקשות באוכל… כנראה שהיה לה לא מתוק/שוקולדי מספיק.
      אני ממליצה לך לנסות להכין בכמות קטנה יותר {חצי} ולהוסיף מעט יותר ממתיק {שוקולד מריר למשל}.
      לגבי התחליף – הלוואי שהיתה לי תשובה לזה, ממליצה לך להתייעץ עם תזונאית, אבל בכל מקרה זה נראה לי דרך נפלאה "להאכיל" את הילדים בקטניות.

      יום נפלא יקירה,
      הדס

      • תודה רבה על התשובה המהירה והמפורטת.
        מדובר בבת של חברה טובה, אצלי אני מפעילה לחץ יותר מאסיבי על הילדים בעניין הקטניות – לא מקבלת סירובים 🙂 (ברגע זה מרק קטניות מתבשל לו…)
        אנסה להכין לה עם שוקולד מריר של ורד הגליל, שגילינו שקרוב יותר בטעמו לשוקולד חלב, אז אולי יתן מתיקות בולטת יותר. במקרה כזה, זה במקום או בנוסף לקקאו?

        יום נפלא וחג שמח!!
        קרן

כתיבת תגובה

