קאפקייקס באונטי טבעוני

קאפקייקס באונטי טבעוני

מתכון מעולה לאוהבי החטיף האגדי באונטי, קל להכנה, טעים ונימוח בפה. ממליצה לחכות לפחות 24 שעות כשהקאפקייקס נחים במקרר – לפני האכילה. הטעם משתדרג פלאים! להמשיך לקרוא

מודעות פרסומת

מתכון לחלבה טבעונית

מתכון לחלבה טבעונית

הפעם הכוכבת שלי היא הטחינה. זה חומר הגלם הכי מוכר שיש בכל בית ישראלי: היא מזוהה עם התרבות הקולינארית בארץ, בעיקר בגלל דוכני החומוס והפלאפל אותם ניתן למצוא בכל פינה. להמשיך לקרוא

~ לחם טחינה-גזר-פיסטוק עם סלט אבוקדו מרגש ~

לחם זו התשוקה המיידית שלי במטבח. אני אוהבת לחמים מכל סוג בעיקר כאלו מושקעים, שמפתיעים בכל ביס מחדש. אז הנה מתכון קל ללחם שמזכיר בריוש וניתן להכינו גם כלחמניות אישיות, הגשתי עם הלחם סלט אבוקדו.

לחם טחינה, גזר ופיסטוק

את הלחם אפיתי עם קמח כוסמין, ומתאים לכאלו שבא להם לנסות טעמים חדשים, קל להכנה ואפילו מרשים להגשה. לצד הלחם הכנתי סלט מהיר של אבוקדו מרענן עם פלפל אדום, בתיבול בסיסי שנותן לטעמים של האבוקדו לבלוט לכדי מרקם עדין של שלמות בפה. אז הרווחתם הפעם – 2 מתכונים בפוסט אחד.

לחם טחינה, גזר ופיסטוק

מצרכים: {תבנית אינגליש-קייק}

לחם טחינה, גזר ופיסטוק

  1. 1.5 כוסות קמח כוסמין
  2. חצי כף אבקת אפייה
  3. חצי כפית ג'ינג'ר טחון
  4. רבע כפית מלח 
  5. חצי כף פשתן טחון + 1.5 כפות מים
  6. שליש כף עד שליש כוס סוכר חום
  7. 4 כפות טחינה
  8. חצי כוס משקה שקדים
  9. 3/4 כוס גזר, מגורד
  10. 2 כפות אגוזי פיסטוק קצוצים

הכנה:

  • מחממים תנור ל-180 מעלות. מרפדים את התבנית {אינגליש-קייק} בשמן זית.
  • ראשית, מערבבים את הפשתן והמים ונותנים לתערובת לשבת לפחות חמש דקות עד להתעבות.
  • בקערה גדולה מערבבים יחד את הקמח, אבקת האפייה, הג'ינג'ר והמלח.
  • בקערה נפרדת מערבבים את הסוכר, הטחינה, משקה השקדים, ואת תערובת הפשתן. מוסיפים את הגזר.
  • מערבבים את החומרים הרטובים ביחד עם היבשים, כך שכל החומרים היבשים משולבים יחד. מקפלים את הפיסטוק לתערובת.
  • מעבירים את התערובת לתבנית שהכנו מראש, אופים 30-35 דקות, או עד שקיסם הננעץ במרכז יוצא נקי. מצננים בתבנית על רשת לפני הוצאת הלחם וחיתוכו.

לחם טחינה, גזר ופיסטוק

סלט אבוקדו עם פלפל אדום

מצרכים:

  1. אבוקדו בשל, מקולף וחתוך לקוביות קטנות
  2. חצי בצל קצוץ
  3. חצי פלפל אדום חתוך לקוביות
  4. קורט פלפל גרוס
  5. מעט מלח גס
  6. 2 כפות מיץ מלימון טרי
  7. 3 כפות שמן זית

הכנה:

  • מערבבים את כל המצרכים יחד ומגישים עם לחם טרי בצד.

לחם טחינה, גזר ופיסטוק

לעוד מתכוני טחינה בבלוג:

~ עוגיות טחינה וקינמון פלוס טיפ! ~

לחם טחינה, גזר ופיסטוק

בתאבון!

שותפות למטבח: מבצע אומץ

מתגייסות למשימה. צילום מסך מתוך אלבום הפייסבוק של השותפות

קמתי בבוקר ונדהמתי מיוזמה יוצאת דופן של כל בנות הפרויקט: היום השותפות מתגייסות להצלת אלף תרנגולות שמיועדות להמתה, ומזמינות אתכם למחאת הביצים עם שפע של מתכונים שווים במיוחד. להמשיך לקרוא

~ ספגטי טבעוני עם תפוחי אדמה ובטטה ברוטב שמנת ~

מנת ספגטי תמיד מעניקה סוג של נחמה, אני לא יודעת אם זה הפחמימות או שזה הרגל שלי, אבל אוכל איטלקי ובעיקר ספגטי זו אהבה גדולה אצלי במטבח.

לפני זמן מה הכנתי ספגטי ברוטב שמנת בטטה ובצלי שאלוט טבעוני, שאולי נראה דומה אך לא מזכיר את הנוכחי בטעמים שלו, ממליצה לכם לנסות את שניהם בהזדמנות הקרובה.

ספגטי טבעוני עם תפוחי אדמה ובטטה ברוטב שמנת

מה צריך?

  1. 250 גרם ספגטי, חצי חבילה
  2. 2 כפות שמן זית
  3. 1 בטטה בינונית, חתוכה לקוביות
  4. 1 תפוח אדמה בינוני, חתוך לקוביות
  5. 1 בצל סגול, מקולף וחתוך לקוביות
  6. כוס ממרח שמנת טופו
  7. קורט מלח גס
  8. קורט פלפל טחון
  9. קורט אגוז מוסקט טחון

ספגטי טבעוני עם תפוחי אדמה ובטטה ברוטב שמנת

איך מכינים?

  • ממלאים סיר לספגטי במים, בינתיים עד שהמים ירתחו נכין את הרוטב
  • מחממים מחבת על להבה קטנה, שמים את שמן הזית ואת הבצל לטיגון קצר מאוד, מוסיפים את הבטטה ותפוח האדמה, מערבבים ומכסים
  • ממשיכים לבשל באידוי עם מכסה סגור עד שהירקות רכים אבל לא סמרטוטיים, אם יש צורך ואין נוזלים – אל תהססו ותוסיפו קצת מים למנוע מהתחתית להשרף
  • כשהירקות מוכנים מוסיפים את השמנת מערבבים ומתבלים, מחממים עוד כחמש דקות לאיחוד טעמים ומכבים את האש
  • בינתיים המים רתחו בסיר המים, הכנסנו את הספגטי, אני נוהגת לבצוע את הספגטי לחצי, אבל זה לא חובה
  • מוסיפים למים קורט מלח וממשיכים לבשל עד שנעשה אל-דנטה, רך מבחוץ ובפנים טיפה קשה. לוקח כעשר דקות בערך
  • מסננים את הספגטי מהמים, ומוסיפים אותו למחבת עם הרוטב, מערבבים 
  • מדליקים את הגז, להבה קטנה ומחממים כחמש דקות עד לאיחוד מלא של הטעמים
  • טועמים ומתקנים תיבול אם יש צורך

לעוד מתכוני פסטה:

~ ספגטי "בולונז" טבעוני ~

~ ספגטי ברוטב שמנת בטטה ובצלי שאלוט טבעוני ~

~ פסטה פנה עם תרד ושעועית מש ~

פוטטוס פריכים כמו במקדונלדס

ספגטי טבעוני עם תפוחי אדמה ובטטה ברוטב שמנת

בתאבון!

~ ממרח גבינת סויה ~

ממרח גבינת טופו

מתכון קל ופשוט שמביא תוצאה נהדרת לממרח שמנת על בסיס חלב סויה. את הטעם אתם בוחרים עם אופציות אין-סופיות לשמנת: שום שמיר, זיתים, עגבניות מיובשות, פלפלים קלויים וכן הלאה. להמשיך לקרוא

~ פסטה פנה ברוטב עגבניות ובזיליקום: לטרוף מהסיר! ~

פסטות מתקבלות במטבח שלי באהבה רבה, אני זוכרת שבתור ילדה קטנה היה זה הדבר הראשון שלמדתי לבשל, כך שאני שומרת לפסטה פינה חמה מאוד בלב. 

פסטה פנה ברוטב עגבניות ובזיליקום

כמעט בכל ווריאציה היא באה לי טוב: פסטה ברוטב שמנת, עם "בולונז", או עם שעועית מאש.

פסטה פנה ברוטב עגבניות ובזיליקום

מה צריך?

  1. בצל לבן גדול
  2. ראש שלם של שום
  3. 3-4 עגבניות גדולות בשלות מאוד
  4. 10 עגבניות שרי
  5. חבילת רסק עגבניות
  6. חופן גדול של בזיליקום טרי
  7. כפית בזיליקום יבש
  8. כפית פפריקה אדומה מתוקה
  9. מלח גס, פלפל גרוס

פסטה פנה ברוטב עגבניות ובזיליקום

אופן ההכנה:

  • חותכים את הבצל לרצועות חצי-עגולות, מכניסים לסיר רחב וכבד, עם מעט מלח גס ומכסים עם המכסה
  • חותכים את השום לפרוסות ומוסיפים לסיר, חותכים את העגבניות לקוביות בינוניות ומוסיפים לסיר, נותנים לזה להתבשל בבישול ארוך על הגז, אש קטנה.
  • בינתיים מכינים את הפסטה פנה, ממלאים סיר במים רותחים, מוסיפים לו מעט מלח גס, מחכים עד רתיחה ואז מכניסים את הפנה למים החמים. מבשלים 10-12 דקות, ממשיכים עם הרוטב בינתיים
  • מוסיפים לסיר את הרסק ומערבבים טוב, מכסים וממשיכים בבישול
  • בינתיים מסננים את הפסטה ומוסיפים לסיר הרוטב את הפפריקה, הבזיליקום היבש וזה הטרי
  • מערבבים ומעבירים את הפסטה לסיר של הרוטב, מערבבים היטב ומגישים חם!

פסטה פנה ברוטב עגבניות ובזיליקום

בתאבון!