~ סלט תפוחי אדמה עם מיונז טבעוני ~

התחשק לי שוב לטעום את סלט תפוחי האדמה של אמא שלי, אז החלטתי לשחזר אותו עם תוספות משלי, והכי חשוב: עם מיונז טבעוני ביתי!

המתכון אולי נראה מסובך, אבל הוא קל להכנה, ואפילו דיי מאולתר, כך שניתן לשים בו כל מה שמתחשק בעצם {חומוס, ברוקלי, כרובית} אני הוספתי את הרכיב הסודי שלי: שעועית מנומרת, היא פשוט נימוחה בפה ומוסיפה לתערובת הסלט המון מרקם. תודו שהיא מהממת, לא?

סלט תפוחי אדמה עם מיונז טבעוני

מה צריך?

לסלט:

  1. 2 תפוחי אדמה בינוניים מבושלים במים רותחים למשך שעה
  2. פחית שימורים של אפונה וגזר
  3. 2 מלפפונים חמוצים גדולים חתוכים לריבועים
  4. חופן זיתים ירוקים מגולענים וחתוכים לפרוסות
  5. 3 גבעולי בצל ירוק קצוץ
  6. והרכיב שלי: כוס שעועית מנומרת מבושלת

לתיבול:

  1. 5 כפות מיונז טבעוני
  2. מלח גס
  3. פלפל גרוס
  4. עלי טימין

סלט תפוחי אדמה עם מיונז טבעוני

אופן ההכנה:

  • מבשלים את תפוחי האדמה בסיר עם מים רותחים כשעה, או עד התרככות, הזהרו לא לפורר אותם, אנחנו לא מכינים פירה היום
  • הכינו את הרוטב לפי הוראות ההכנה במתכון למיונז טבעוני בהשראת הגאונה, סיו פוד והניחו לו בצד
  • למיונז: מיונז טבעוני הכנתי בבלנדר רגיל, שימו לב שיש צורך במכשיר חזק מצרכים: 1/2 כוס שמן קנולה (או כל שמן צמחי אחר בסגנון) 1/4 כוס חלב סויה (לא ממותק) 1/2 כפית מלח 1 כפית חרדל (דיז'ון, או למי שאוהב – גרגירים) 2 כפיות מיץ לימון הכנה: טוחנים את כל הרכיבים בבלנדר כמה שניות עד למרקם של מיונז.
  • בינתיים ערבבו את רכיבי הסלט: גזר ואפונה, מלפפון חמוץ, זיתים ובצל ירוק
  • שעועית מנומנרת היתה מוכנה אצלי בפריזר בכמות של כוס אחת, כך אני מכינה תמיד מראש את השעועית שלי: זה פשוט מקל על הבישולים במהלך השבוע {ותודה לנטלי על הטיפ!}
  • מורידים את תפוחי האדמה מהגז ומצננים בצד, בינתיים מכניסים את השעועית ל5 דקות של רתיחה באותם מים. מסירים מהאש מסננים ומוסיפים לסלט יחד עם תפוחי האדמה אחרי שחתכנו אותם גס. 
  • אצל אמא שלי הסלט תמיד היה חתוך דק-דק, אבל נורא התחשק לי להרגיש "כמו ביצה", אז השארתי אותם בנתחים גדולים יחסית של 3 ס"מ רבוע בערך, תאמינו לי אבל לצורת החיתוך יש השפעה עצומה על התוצר הסופי
  • מתבלים: כמה עלי טימין, מלח, פלפל, ומיונז טבעוני. מערבבים הכל ומגישים עם מעט בצל ירוק קצוץ מעל

סלט תפוחי אדמה עם מיונז טבעוני

בתאבון!

סלט תפוחי אדמה עם מיונז טבעוני

לעוד מתכונים מעניינים:

קינואה עם חומוס, רימון ובזיליקום טבעוני

פוטטוס פריכים כמו במקדונלדס

 

10 מחשבות על “~ סלט תפוחי אדמה עם מיונז טבעוני ~

  1. פינגבק: ~ סלט כתום של קינואה עם ורימון ~ | Pink Lady

  2. פינגבק: ~ סלט ברוקולי, חמוציות ושקדים קלויים בשמנת קשיו ~ | Vegan Lady

  3. פינגבק: ~ פוטטוס פריכים כמו במקדונלדס ~ | Vegan Lady

  4. פינגבק: ~ אפויים בתנור: תפוחי אדמה ובטטות עם עשבי תיבול ~ | Vegan Lady

  5. פינגבק: ~ סלט כרוב סגול, שרי ואבוקדו רענן עם נקטרינות ~ | Vegan Lady

  6. פינגבק: ~ ריזוטו עם גזר ועדשים כתומות ~ | Pink Lady Vegan Blog

  7. פינגבק: ~ גראטן תפוחי אדמה ובטטות טבעוני ~ | Pink Lady Vegan Blog

  8. פינגבק: ~ פאייה טבעונית ~ | Pink Lady Vegan Blog

כתיבת תגובה

