ילדים והורות – נוסחא אחת?

הרבה דברים שקרו בחיי לאחרונה נקשרו באופן ישיר לנושא הזה: ילדים. אחד מהם קרה לי מול העיניים, השני מקרה שנתקלתי בו במדיה החברתית. וזו הסיבה שהחלטתי לכתוב על זה: אף אחד לא מכין אותנו באמת להורות. שום חוויה לא דומה לזה או מזכירה את זה בצורה קלושה, והאמת שזה קצת מלחיץ אותי באופן אישי.

ההחלטה להביא ילדים לעולם היא אגואיסטית מצד אחד, וגם הכי לא מצד שני. איך החלטה כזו יכולה לשנות לנו את החיים בצורה כל כך קיצונית, להביא אותנו להתמודד עם דברים שלא למדנו לפני כן, ולשאול שאלות שלא חלמנו עליהן קודם.

והכי חשוב לזכור, איך כל החלטה שאני אעשה בעצם תשפיע על העתיד של הילד שלי?

תחשבו על זה, זה בעצם פשוט: כל החלטה שנוגעת לילד שלכם תשפיע על איך הוא יגדל להיות, איך הוא יאמין באלוהים (אם בכלל), כיצד הוא ידבר ולאיזה מסעדות הוא ילך בתור אדם בוגר. לא מלחיץ אתכם קצת? להיות האחראים הבלעדיים על הילד שלכם? בלי שמישהו יוכל לבוא ולומר לכם: היי! אולי אתם עושים טעות.

אנחנו תמיד חושבים על עצמנו כעל אנשים בוגרים ואחראיים מספיק כשאנו מביאים ילדים לעולם, או לפחות חלקנו- אבל באמת, מי אמר שאנחנו עושים החלטות נכונות? שאנחנו מחנכים נכון? שאנחנו מנחילים לילד שלנו את הדברים שאנו רוצים להעביר אליהם, או שזה בעצם משהו שלמדנו מההורים שלנו?

הילד שלי יאלץ להמתין קצת עד שאענה לו על שאלות אלו.

מחשבה אחת על “ילדים והורות – נוסחא אחת?

  1. אני מגדיר את עצמי כאבא ….
    יש לי ילדים מדהימים וכן אני אחראי להטווית הנתיב בו הם הולכים …
    אני מעביר להם על פי מיטב הבנתי את שאני רואה לנכון
    ומגונן עליהם את שעל פי מיטב הבנתי רראוי להגן מפניו
    לומר שאני חסין מטעויות …ממש לא …אני טועה והרבה
    לומר שהכול קל וזורם ….ממש לא …יש הרבה משברים
    לומר שאני לא נהנה מהדרך …ממש לא ….אני נהנה
    ובכל זאת …הילדים שלי הם דגמים משופרים שלי …ובגדול ..
    אני יכול לומר שההגדרה של הורה היא כזו ברגע שמבינים שכל מהלך בחיים יש לו השפעה על הילדים שלנו …ואם מבינים זאת ולוקחים בחשבון ….גם הטעויות …יכולות לשמש כמנופים .

    ואת …אני בטוח שיגיע הזמן …את תדעי …איך תהיי …כפי שאת…וזה החשוב ביותר .

כתיבת תגובה

